Gå til innhold
Arkivverket

[#68064] 1801 Porsgrund, Henricha Glose ,brordatter


Gjest Tove Tjøstheim Eek
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek
LenkeI 1801 tellingen for Porsgrund finner jeg Henricha Glose 10 år som brordatter til Lars Glose . Lars hadde etter det jeg vet følgende brødre ; Ole , Henrik -som må være far til Hans Henriksen , Gjert og søsteren Johanne Cathrine som må være mor til Hans jensen Glose . Er det noen som også har Glose i slekts treet sitt?Finner ikke 10 åreingene i kirkebøkene , Lornts er født i England , hans mor var engelsk. Tove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Barn av Henrik Hansen Glose og Birthe Rasmusdatter Wallendorph:KUN fra FS,må sjekkes!Inger,1777: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500222799742&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeKaren Elisabeth,19 jan 1780: LenkeHans,21 sept 1782: LenkeElisabeth,30 jan 1789:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

En etterkommer av Henrik Hansen Glose? 26/3-1835 Uk. og Snedkersvend, Henrik Hansen Glose, f. Ø.P., o. Skien, 23. F: Hans Glose. P. Inger Johnsd., f. Holden, 25. F: John Evensen.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Først så vil jeg takke for god hjelp,Lorents/ Lornts er sønn av Lars , f i London , det er nok derfor han ble døpt Lornts istedet for Lars. Skal sjekke opp dåps opplysningene fra (3 ), har tidligere funnet noen Glose i Risør , husker nå ikke hvem. Jeg finner Henrik og Inger med familie både i 1815 og 1825 i Porsgrund , de hadde disse barna ; Hans Henriksen Glose f 18 feb . 1835 , Ida Henriettte Glose f 16 feb, 1837 , Anna Cathrine Glose f 1840, død 4 sept 1840, Henrik Henriksen Glose f 29,sep 1848. Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Noen med navnet GLOSE:Berte Gurine,døpt 15 jan 1806. Foreldre Hans Glose og Inger Gundersdatter: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100066940840&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Tele&juris2=Tele&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Telemark&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeGiftet seg 19 des 1828,med Anders Abrahamsen: LenkeLorents Glose,(49 år)gift 17 sept 1841,med Larine Cathrine Hansdatter: LenkeLorine Cathrine Glose,født 1815. Foreldre Hans Glose og Inger Gundersdatter : LenkeLorine i 1865,fattigunderstøttet: LenkeLorents Glose's datter Laura Hansine Glose, giftet seg 1 jan 1874,med Kristian Laurits Mikkelsen: LenkeLaura Hansine var født 9 okt 1846,av foreldre Lorents Glose og Lorine(Laurine) Cathrine: LenkeIda Laurine,døpt 27 mai 1855. Foreldre Lorents Glose og Laurine: Lenke Angående GLOSE i Risør. Fant dåpen til Henrich Hansen ,døpt 4 feb 1749,av foreldre Hans Glose og Inger LenkeHans Glose og Inger Henrichsdattter giftet seg 1 juni 1747,Risør:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg takker og neier . Noen av opplysningene i nr 6 ,hadde jeg fra før , Lorents Glose og hans kone Laurine var faktisk i slekt . Inger Glose f 1777 er nok hun jeg finner i Bergen 1801 som tjenstepike. Og i Risør har jeg funnet Hans Nickolaisen Glose som nok er den samme som er oppgitt som far til Sissel i 8.Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.