Gå til innhold
Arkivverket

[#68120] Anna Christine Brekkan, født i Trondheim - når?


Gjest Werner Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Werner Pedersen

Jeg står fast. Linken viser at hun flyttet til Vesterålen og i kirkebok for Bø i Vesteråle finner jeg henne gift 9/10 1860 med Johan Kristian Nikolaisen, Ramberg. Hennes far oppgis der å være Ole Brekkan?! Lenke I kirkebøkene for Trondeim finner jeg ei Anna Christine Brækken, døpt i Domkirken 20.5.1839. Hennes far var Christopher Johnsen Brekkan????. Noen som har et godt tips om hva som er riktig?Mvh Werner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Werner Pedersen

Hei Bjørg. Ja, jeg har funnet det samme. Kona til Christopher Johnsen Brekkan var Ane Gurine Roalsdtr. som peker mot søstra til Kristoffer, Gurine Karoline. Men utfordringa her er fortsatt: Heter faren Ole eller Christopher?. Der er en Ole Andreas Brekkan døpt i Domkirka i Trondheim 21/5 1815 som er høyst aktuell(?), men han finner jeg ikke igjen.Men takk for interessen så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Trondheim behøver ikke alltid å bety Trondheim by. Jeg har mange ganger funnet at det også kan bety Sør-Trøndelag, og da har du straks flere Ole boende på Brækken. Hun kan jo bare ha bodd i byen da hun flyttet nordover. Har du sjekket om hun var innflytter til Trondheim by?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.