Gå til innhold
Arkivverket

[#68129] Åmot Hedmark - Erik Gudmundsen Bjørnstad viet 1746 til Kari Osldatter Løsset.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Hvis noen kjenner til Kari Olsdatters opphav, ville jeg sette stor pris på tilbakemelding! Hun skal være født rundt 1725.Vielse nr. 4 nedenfra på venstre sideLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

I Åmot bygdebok, bind 2 side 217:Kari Olsdatter 1725 - 1810 g. 1746 Erik Gudmundsen Bjørnstad øvre 1717 - 1770.Karis foreldre er:Ole Ottersen Løsset 1684-1770 g.m. Gunhild Knuitsdatter 1688 - 1773.Jeg kan scanne siden i bygdeboka og sende den på mail til deg!Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

I følge Åmot Bygdebok er Kari datter av Ole Ottersen Løsset (løsset søndre) 1684-1770 og Gunhild Knudsdatter (Moren?) 1688-1773. Faren er femte generasjon på Løsset søndre.Kari har en eldre søster Ingeborg 1721-1780 som var gift med neste bruker på Løsset søndre.Kan sende deg scannet side av bygdeboka, hvis det skulle være av interesse??/S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Der var Else kjappere enn meg, men du fikk de samme opplysninger.Forøvrig som en kuriositet kan jeg nevne at Ole Ottersens bror Peder Ottersen Rød (1693-1780) er min tipptipptippoldefar./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk til Else og Steinar - nå ble jeg glad!!!! Da sier jeg takk til Else vedr skannede sider (siden hun var først ute...)e-posten adressen min er guro-re@smartcall.no.Til Steinar - når det gjelder Kari Olsdatter, så er hun min kusines 3xtipp oldemor på morssiden. Jeg har gjort ferdig vår felles farsside, så nå hjelper jeg henne å komme i gang med morssiden.Takk igjen til begge to!Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.