Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Svein G. Jakobsen

[#68133] Erik Olofsson Tullus og Gurina Olsdatter Sagen

Recommended Posts

Gjest Svein G. Jakobsen

Familien bodde på gården Berg i Grong mellom ca. 1864 og 1874. I denne tiden fikk de Olea Margrethe dpt. 1866 i Grong, Bertine Josefa dpt. 1867 i Grong (døde 1870), Anna dpt. 1870 i grong - konf. 1885 i Grong og Bertine dpt. 1873 i Grong.Erik Tullus måtte selge gården i 1874 og etter denne tiden fikk de Oluf f. 1875 - konf. 1890 i Grong, Nils f. 1877 - konf. 1892 i Grong og Johan f. 1880 - konf. 1895 i Grong.Er det noen som har kommet borti dåpen til noen av guttene og/eller konfirmasjonen til Olea Margrethe og Bertine?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kirsti Rye

Hei.Her er i alle fall Oluf døpt i Vevelstad i Nordland Kildeinformasjon: Nordland fylke, Vevelstad i Tjøtta, Ministerialbok nr. 817A03 /2 (1867-1877), Fødte og døpte 1875, side 111. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein G. Jakobsen

Tusen takk!Han står som født i Vefsn når han giftet seg i 1899 i Lund, Rogaland, så jeg har ikke lett så vidt som til Vevelstad.Tilfeldig at du kom over ham?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kirsti Rye

Jeg lette etter dem i 1875 og fant dem her Lenkemvh Kirsti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein G. Jakobsen

Hadde akkurat funnet dem i FT1875 :-)Ser at det også der står at Oluf er født i Vefsn.Kirsti: Er det tilfeldig at du fant/kjente til dem, eller har du noen av personene i slekta?Ta evt. kontakt på e-post: svein.g.jakobsen (alfakr) gmail.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kirsti Rye

Hei.Jeg har ikke noen av disse personene i min slekt, det var bare tilfeldig at jeg fant dem i 1875.Ser av 1900-tellingen at Johan er oppført som født på Grong LenkeDet trenger jo ikke dermed være rett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.