Gå til innhold
Arkivverket

[#68133] Erik Olofsson Tullus og Gurina Olsdatter Sagen


Gjest Svein G. Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein G. Jakobsen

Familien bodde på gården Berg i Grong mellom ca. 1864 og 1874. I denne tiden fikk de Olea Margrethe dpt. 1866 i Grong, Bertine Josefa dpt. 1867 i Grong (døde 1870), Anna dpt. 1870 i grong - konf. 1885 i Grong og Bertine dpt. 1873 i Grong.Erik Tullus måtte selge gården i 1874 og etter denne tiden fikk de Oluf f. 1875 - konf. 1890 i Grong, Nils f. 1877 - konf. 1892 i Grong og Johan f. 1880 - konf. 1895 i Grong.Er det noen som har kommet borti dåpen til noen av guttene og/eller konfirmasjonen til Olea Margrethe og Bertine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Her er i alle fall Oluf døpt i Vevelstad i Nordland Kildeinformasjon: Nordland fylke, Vevelstad i Tjøtta, Ministerialbok nr. 817A03 /2 (1867-1877), Fødte og døpte 1875, side 111. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein G. Jakobsen

Tusen takk!Han står som født i Vefsn når han giftet seg i 1899 i Lund, Rogaland, så jeg har ikke lett så vidt som til Vevelstad.Tilfeldig at du kom over ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein G. Jakobsen

Hadde akkurat funnet dem i FT1875 :-)Ser at det også der står at Oluf er født i Vefsn.Kirsti: Er det tilfeldig at du fant/kjente til dem, eller har du noen av personene i slekta?Ta evt. kontakt på e-post: svein.g.jakobsen (alfakr) gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Jeg har ikke noen av disse personene i min slekt, det var bare tilfeldig at jeg fant dem i 1875.Ser av 1900-tellingen at Johan er oppført som født på Grong LenkeDet trenger jo ikke dermed være rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.