Gå til innhold
Arkivverket

[#68135] Haldog Pedersen


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Gaute Zøllner

Haldor Pedersen Hattrem og Sigri Østensdtr Silli Døpt Peder på hvilken dag? Lenke blir det 2. søndag etter nyttår 1768? (Men jeg lette egentlig etter når de giftet seg)Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Den gutten Peder som døpes her, tilhører ikke dette paret.Det står Copuleret (viet) Haldor etc, så de ble gift her.Datoen er 2 søndag etter Epiphania. Epiphania eller Hellig 2 Kongers Dag ver den 6 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Enig at Peder ikke hører med til Haldor og Sigri, men jeg får ikke datoen til å stemme med din.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

I min bok, Den glemte skriften, står Epiphania domini = Kristi åpenbaringssøndag, søndag etter nyttår. Er det det samme som Hellig 3 Kongers Dag?Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det står jo over:Dominica 2da post Epiph(aniam) over og alle kirkelige handlinger på den dagen ved Lesja. Jeg kan ikke se noen annen dato enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det står jo over:Dominica 2da post Epiph(aniam) over og alle kirkelige handlinger på den dagen ved Lesja. Jeg kan ikke se noen annen dato enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.