Gå til innhold
Arkivverket

[#68151] Knud Mogensen Bradsberg f.1763 Strinda-Bradsberg


Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om Knud,sønn av Mogens(Mons)Endresen Bradsberg f.1727 og Hustru Marit Knudsdatter f.1720 begge i Strinda\Bradsberg Er takknemelig for opplysninger om denne familien,og hva som skjdde senere med Knud,noen av hans søsken døde tidlig.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

I Bratsbergboka er ikke Knut Mogensen nevnt. Bare Jacob, Magnild, Endre, Endre og Jon. Av disse er det bare Endre no.2 som ikke er oppført med 'ung' dødsdato. Hadde Knut enda flere søsken?Jeg ser at Knud er døpt 13. mars 1762.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17040&idx_id=17040&uid=ny&idx_side=-31>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Dette er da formodentlig din ane Endre Monsen Wangsmoen?:LenkeDet er vel bare å tråle gjennom kirkebøkene og lete etter Knuts begravelse. Jeg finner ham ihvertfall ikke i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei Ingebjørg.Jeg har funnet han født og de andre søskenene ser ut som de er bare 6 tilsammen.Fant Knud her i 1805 Lenke møtte i Forlikskommisjonen i Strinda,så han levde i 1805,men hvor ble han av?Vi får lete videre.Din andre lenke om Endre er min ttt oldefarmvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Men dette er ikke Knut Endresen fra Bratsberg! Dette er Knut Estensen født 1754 på Nordgarden Lerlia i Melhus. Faren er Esten Olsen Lerli ca. 1723-1808 og moren er Mali Knutsdt. fra Bratsberg f. ca. 1722 d. 1786.Mvh. Ingebjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk igjen,det skal ikke være så lett,men jeg gjorde vel litt feil med den lenken er ikke så god på det.Er det noen som kan gi meg tips for veien videre?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.