Gå til innhold
Arkivverket

[#68158] Anders Hansen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Finnes det noen som hjelpe meg å finne Anders Hansen Hagen som skal være født 9.11.1903 på Stange i Hedmark tror jeg. Jeg har lett etter denne mannen i flere måneder uten hell. Moren hans skal ha hett Nille. På dis gravminner har jeg funnet en Nille hagen som døde i 1970 men det gjør ikke at jeg kommer videre ned å finne Anders.Venter i spenning.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, dette var en nøtt! Jeg har lett gjennom barndåper i kirkebøker for Stange, Stange/Ottestad og Stange/Tangen uten å finne en Anders Hansen f. 9/11 1903. Har lett også i 1904 om han kan være døpt året etter. Fant ingen med mor Nille.Men pussig nok fant jeg under døpte i 1905 en gutt Anders med far Tille Johnsen Skogsrud og mor Kirstie Andersdatter.Kan det være en feil opplysning her, eller har du funnet dåpen i kirkebøker? Jeg kan jo ha oversett dåpen!Legger inn likevel den daåpen med far Tille:Se nr. 5 på siden i Stange/Tangen: LenkeJeg har også lett gjennom alle gårdene i Stange med Hagen navn, i 1900 . Ingen spor der.Kan kikke i mine Stange-bøker også, men dette var litt merkelig.Håper noen lokale slektforskere fra Stange kan hjelpe deg.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant Nille Hagen på Dis gravminner. På Gravstøtten står Petter Hagen øverst ( Mulig ektemann) og det siste navnet på støtten begynner på Thor?Legger inn bildet her av støtten. mulig du må dobbeltklikke på lenken for å komme rett til bildet? LenkeJeg skal lete litt etter Petter Hagen.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Mulig kandidater til foreldre av Petter Hagen?1900 i Stange: LenkeJeg fant en Petter Olsen som kan passe i alder i Stange i samme telling, men vet ikke om det kan være en sønn av ektepar Hagen?Skal undersøke litt mer om dette.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen.Jeg er ganske sikker på at Anders er født 09.11.1903. Det står det i allefall på hans gravstøtte. Han var gift med Ruth Marie Kristoffersen Tvethe. De er gravlagt på Stange og han skal ha kommet fra en gård her som jeg tror har noe med Hagen i navnet. Nille har jeg fått opplyst av flere slektninger at skal ha vært morens navn.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen!Da tror jeg at jeg vil lete etter vielse mellom Petter Hagen og Nille i Stange.Den familien med Hagennavn lurer jeg på om kan være av interesse bakover i tid?Ellers var det denne Petter Olsen jeg lurte på om kunne være den som bruker Hagen navnet senere. LenkeSkal fortsette leting. Pussig at jeg ikke har funnet dåpen til Anders Hansen i kirkebøkene.Tror du han kan være døpt et annet sted enn på Stange?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn gravstøtte til Anders Hagen og hans hustru Ruth Marie her: LenkeJeg får opp bildet om jeg først dobbelt-klikker på lenken og deretter går tilbake og klikker en gang. ( Litt undelig?)Mulig man bør bruke klipp og lim for å få inn bildet av gravstenene direkte.Jeg ser jo at du har fødselsdato herfra. Så da blir det å lete etter vielser.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant en Petter Hagen f. ca 1880 i Ringebu i 1900. mulig senere ektemann til Nille ?LenkeKan ikke lese Nilles fødselsår på gravstøtte , har du dette?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg vet ikke når Nille ble født. Jeg har lurt på om Petter Hagen kunne være en sønn av henne. På gravstøtten står det at han var født i 1881 og det siste navnet er Thora død 2006.Dette er alt jeg vet.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tror du ikke at Petter Hagen må være ektemann til Nille? Om hun hadde fått en sønn så tidlig som 1881 er det vel lite trolig at hun får en sønn Anders i 1903 ?Litt lang tid mellom barnefødsler , selv om heller ikke det er umulig?Kan hende du kan få noen til å lese Nilles fødselsesår på gravstenen, som jo fortsatt står der?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Vel det finnes en Nille her med ektemann Hans , gårdsnavn som inneholder Hagen? LenkeFødselsår på Nille Hagen på gravsten ville hjelpe bra ved søking etter rett familie.Hagen er vel i alle fall ikke Nilles pikenavn?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Det kan jo stemme i og med at Anders er født Hansen Hagen. Da er det vel bare å lete etter de i kirkebøkene.Det er en fantastisk innsats du har gjort for å hjelpe meg. Tusen hjertelig takk.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har dessverre ikke greid å finne Anders Hansen Hagen døpt eller konfirmert i Stange, men det kan godt være jeg har oversett opplysninger. Lette etter konfirmasjoner mellom 1916 og 1920 uten hell.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg lurer ¨nå på om de kan høre til en annen menighet. Jehovas vitner f. eks. Da vil de vel ikke finnes i kirkebøkene?Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei, jeg fant likevel en dåp her i Romedal Anders Hansen far: Hans Evensen og mor Nille Andersdatter , se nr. 41 på siden her: Lenkedet er tydelig samme familie som jeg fant på Stange i 1900 tellingen. innlegg 12.Du får se litt nærmere på dette. Kan hende vi nærmer oss en løsning her?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Selv om det står at han var født 09.11.1903 på gravstøtten så er det vel meget sannsynlig at dette er riktig familie.Min far fortalte nå at de bodde på Hesthagen som jo står nevnt her på Nille.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tor faktisk at det er rett familie, selv om det er ca en ukes feil med Anders Hansens fødselsdato. Kan jo være en feilføring også i kirkebøker.Gårdsnavn og andre opplysninger stemmer vel bra?Skulle gjerne sett hvilken fødselsdato som er ført på Nille Hagens gravstøtte ( dekket) Dekket av blomster.Da kan det jo også være er Petter Hagen var en sønn , også av Hans Evensen? Kan hende du kan finne den dåpen i kirkebøker, Romedal?Lykke til i alle fall. Artig om saken kan være løst.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for all hjelpen.Nå mangler jeg bare å klare å tyde når Nille og Hans giftet seg.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.