Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Rune Thorstensen

[#68161] Hjelp til oppslag i Kvam Ættarbok bind 2 , gården Berge. Hordaland

Recommended Posts

Guest Rune Thorstensen

Dersom noen med tilgang til nevnte bok har anledning til å gjøre et oppslag, så er jeg interessert i opplysninger Omund/Aamund Aschildsson som bodde på gården Berge i Øystesø sogn rundt 1620. Står det noe i boka om hans opphav/hustru/barn?Det er vel kanskje sønn Askild og sønnesønner som jeg finner på gården i 1663.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Guest Rune Thorstensen

Jeg løfter denne opp i håp om at noen kan hjelpe med et oppslag i bygdeboka for Kvam.Mvh. Rune Thorstensen

Guest Arne Gjerstad

Hei.Ad Kvam II. Berge.Oddmund Askjellson Skåre ca.1580-1659 g.m. Brita Torsteinsdtr Ø.Byrkjeland ....-.... Born:Askjell 1616-1675. Anna 1620-1695 Kjosås. Torstein ....-1649. Gunnhild ...-... d.ug Skåre.På Skåre er faren Askjell Oddmundson nemd 1603-1614.På Berge er bestefaren Oddmund på Berge nemd 1586, men hadde levd noko tidlegare. Boka seier vidare. 'Han må ha vore son til Askjell på Berge, nemd 1521 då han svarar 9 mk., 9 lodd sylv i tiende, og var soleis ein velhalden mann'Arne

Guest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen Arne. Da ble mine mistanker bekreftet. Mvh. Rune T.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.