Gå til innhold
Arkivverket

[#68182] Anders Melby f. 1872 i Norby gm Ragna Andersdtr. f. 1867 1barn Asbjörn


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Da min oldefar Anders halvorsen döde, var Ragna oppfört i testamentet som enke 1913. Hun var födt på Eidsvoll som min oldefar. Sönnen Asbjörn f. 27/5-1899 og Ragna har jeg ikke funnet etter dette.Ser i 1900 telleingen at de bodde i Köbenhavnsgt. men der stopper alle spor. Er det noen som kan hjelpe meg?? Takksam for all hjelp? Mvh Wenche Örbeck Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Köbenhavnsgt. hvilken kirke til hörer den gaten? Er det noen som kan tipse meg?? Takk Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tror Petrus eller evt. Paulus. Jeg sjekket opplysningen 1881 (kart) for Københavngata, og da ligger den like ved Sofienberg krk. som før het Petrus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Nå har jeg gått gjennom Petrus og Paulus og finner ikke dåpen til Asbjörn(sönnen) deres. Har sett på döde i samme periode intill 1913 da oldefar döde, men ikke! Tenk at dette skulle väre såå vanskelig. Har du noen fler gode råd Berit?? Veldig takknemlig for din hjelp! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Wenche, På DIS gravminner fant jeg Asbjørn Ragnvald Melby f 27 mai 1899- død 7 sept 1958.Gravlagt Østre Aker Oslo. I samme grav ligger Ester M. Melby født 17 mai 1901 død 21 des 1991 .Lenke Tast inn så får du dem opp. Håper det er til litt hjelp.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk Hilde, dette var kjempefint! Har lett så lenge etter Asbjörn, og dette må da väre hans kone som er gravlagt med ham. Håper de hadde barn, kanskje jeg får rede på det på kirkegården? Takk igjen og unskyld at ikke linken virket, den gjorde det da jeg testet den...men nå ble det jo en lösning likevel. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen, Wenche. Fint at du fikk hjelp her!Jeg lurer på om dine Melby-slektninger har noe å gjøre med mine fjerne slektninger fra Sørum gård i Stange?Her er deres gravsten på Stange kirkegård.Hagbart Melbye, Anna Melbye og datter Magnhild Melbye?LenkeFor å få fram bildet må du nok først trykke på lenken, så gå tilbake og trykke på lenken nok en gang, ( Den åpnes ikke ved første trykk ser det ut til)Ser at mine slektninger skriver sitt navn med Melbye, men siden du har slekt fra samme området ville jeg bare spørre.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei igjen Wenche, hyggelig å kunne hjelpe.Du kan sende en forespørsel om fester av graven til Ostre.gravlund@gravferdsetaten.oslo.kommune.noMener det blir rett adr. i ditt tilfelle, de pleier å svare raskt og hyggelig!Lykke til!Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn mine Melbye-fam . her på Sørum gård i Stange 1900. Om du klikker på ikon med gårdsbildet finner du også et bilde jeg har lagt inn.Vet jo ikke om denne Habart Melbye har noe med dine Melbyer å gjøre, men det var litt morsomt likevel.Bildene jeg har sendt deg før fra min families tur til Ørbeck i 1937 har også med et besøk med bilder av Anna Melbye på Sørum den gang.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Dette blir nok litt utenfor min slekt. Anders Melbye var gm söster til min farfar, så det tror jeg lar ligge:-)) Men jeg vil takke alle som har hjulpet meg med denne familien. Jeg har funnet enda en tremenning, kjempeartig. Ha en fin helg! Klem til dere alle! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.