Gå til innhold
Arkivverket

[#68185] Innvandring til Norge 1760-1770.


Gjest Brita Gravir
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Hermundsson Vigerust

Jeg synes du skal rette henvendelsen til Riksarkivet, hvis det er uklare ting i deres kataloger. Jeg er ikke ansatt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hermundsson Vigerust

Jeg tror du får se fogderegnskapene for det gjeldende distriktet uten å måtte ty til mikrofilmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

jeg har direkte linje fra Anthoni Leopold Schultz til min kone, via sønnen Fredrik Christian Anthonissen, og dennes datter Anne Maria Fredriksdatter som kom til Tjøme ca. 1840 eller før (giftet seg der i 1841 og var da tjener på gården Kråkere).Jeg hr dessverre ingen flere opplysninger om opphavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brita Gravir

Til Per B. Lilje, Oslo.Spennende å høre om en som også har Anthoni Schultz som ane. Jeg har registrert 6 barn, hvorav en - Anthoni- døde året etter han ble født (1778). Stemmer det at Fredrik Christian levde fra 1786 til 1845? Jeg vet ikke når Florian (f. 1773), Christian (f. 1774) og Christen (f. 1779) døde. Det står jo i kirkebøkene, men jeg har ikke kommet så langt ennå....Mvh Brita G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Når det gjelder disse har jeg i databasen min bare skrevet av det som står i Ramnes bygdebok tror jeg (dette var noe jeg gjorde ganske kort etter at jeg startet med slektsforskning, og mange kildehenvisninger ble av en eller annen grunn borte da jeg kort etter gikk over fra Brothers Keeper til TMG, så jeg er ikke 100% sikker på hvor jeg har det fra), og det hadde du jo fra før. Jeg har notert at Florian ble født og døde i 1773, Christian ble født og døde 1774, Anthoni født 1777, død 1849, Christen født 1778, gift 1821 med Maren Dorothea Larsdatter, død ?, Berthe Maria født 1784, gift 1816 med Anders Gulliksen Sulutvedt, død 1862 Klepperås, Fredrik Christian f. 1786, d. 1845, g.m. Elisabeth Nilsd. Om Elisabeth sto det: 'Bodde noen år på plassen Gata under Kamfjord. Ble i 1827 stevnet for brennevinssalg og erkjente at hun ved en auksjon hadde solgt et par potter brennevin.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.