Gå til innhold
Arkivverket

[#68192] Hans Evensen og Marthe Johnsdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Trenger hjelp til tyding.Jeg klarer ikke å skjønne hva som det står helt til høyre i feltet under giftermålet deres. De står som nr. 7LenkeHolder på å lete etter Marte som født og død.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg greier dessverre ikke tyde kirkeboknotatene, men det er vel dette ekteparet det dreier seg om?Her i 1865-tellingen: LenkeSkal se om det står noe i Stangebøkene om dette ekteparet.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Fant akkurat en Marit Johnsdatter født 20.11.1831 i Tylldal i Tynset av foreldre John Arnesen og Marit Olsdatter.LenkeHun står som nr. 1..mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, det er en mulighet, og jeg fant denne i samme kirkebok. Se Marit Johnsdatter 1834 høyre side , dåp nr. 2 , 14,jan. far John Olsen og mor Goro Simensdtr.LenkeVet ikke helt hvem som passer best. Bruden var oppgitt vel 33 år i 1865 , vielsen?Ved folketellingen står også en ca .alder.Har ikke greid å finne noen barn av ekteparet. Vet du om de hadde etterkommere?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg ser nå at du trolig har funnet den rette Marit,hennes farsmavn stemmer bra med navn oppgitt ved vielsen, det overså jeg i farten!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg ser nå at du trolig har funnet den rette Marit,hennes farsmavn stemmer bra med navn oppgitt ved vielsen, det overså jeg i farten!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Fint å få det andre tema om det samme ekteparet. Prøver med en lenke til temaet her: LenkeDet er tydelig flere som ønsker opplysninger om nettopp ekteparet som giftet seg 1865 i Stange.Jeg finner dem ikke i folketelling 1900. Kan de begge være døde tidlig, eller muligens utvandret?Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kjempefint Tore, da håper jeg at Inger-Marie kan få lånt disse bøkene på fjernlån .Her tror jeg at paret i alle fall fikk en sønn døpt i Stange?LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har ikke greid å finne flere barn av samme ektepar døpt i Norge, lurer litt på om de kan ha emigerert likevel?Fant noe her som jeg lurer litt på? Lenke US Census&frompage=99Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Dersom noen kan gjøre oppslag for meg om Marit Johnsdatter fra Tylldalen, i bygdeboken derifra så blir jeg kjempeglad. Hun må vel ha dødd ganske tidlig for mannen gifter seg om igjen.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg fant en sønn til av Marit Johnsdatter født 25.08.1870 død 07.09.1873 i Hesthagen, Stange.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Vet du når Hans Evensen giftet seg 2. gang og med hvem?Om du vet dette kan det være mulig å lete i kirkebøker etter Marits død.Da er det vel sønnen jeg fant som dør i 1873?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Han giftet seg med Nille Andersdatter 16.05.1899 i Stange.Se innlegg 68158 fra igår.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja da var det denne debatten vi hadde : LenkeDa blir det muligens litt mange år å lete etter dødsfallet til Marit Johnsdatter ?Får se hvem som finner dette først :-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til vielsen 1899 i Romedal for Hans Evensen og Nille Andersdatter: Se nr. 6. 16 mai:LenkeHun ser ut til å være ført fra Vingardstuen? synes jeg det står.Så står det noe helt til høyre om ved dødsattest ? men ingen dato. ( Muligens hans første hustru?)Da kan det være vi må leter i Romedal-kirkebøker etter hennes død?Håper noen kan hjelpe deg med det som står i Bygdeboka om Marit Johnsdatter.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.