Gå til innhold
Arkivverket

[#68202] Bolsøy; SJUR. tyding av hele innførsel 1766 døpte


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Osvald Rydjord

Ikke alt, men kanskje noe: Siur ?? kan det være Skarde? ? ibd. Resten: Lars og Anders Talset Erick Brocstad Synøv Toldaasen Anna Talset Ana Brocstad.Er usikker på hva som kommer rett etter navnet, men fadrene tror jeg stemmer, men noe usikker på Brocstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Faren heter Joh. S...de, moren heter Caren. Gårdsnavnet som Osvald nevner, kan godt være riktig (jeg er helt ukjent i området).Fadderne leser jeg omtrent som Osvald: Lars og Anders Falset, Erich Brogstad, Synnov Toldaasen, Anna Falset, Anna Brogstad.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Alle sammen.Takker for jobben, men da var det feil person.Er på jakt etter foreldra til Syvert(sjur) Jakobsen Årøhagen f. 1766 i Bolsøy.Han ble gift med Martha Andersdatter Eicrem som ble født 1773 også i Bolsøy. Også hennes foreldre er ukjente. Beklager bryet men det var ikke andre Siverter eller Sjurer og finne. Men jeg er også borte i Tolaasene så det ble til noe hjelp.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Halo Kjellaug. Der er Sivert. Fant han selv for 1 min. siden da jeg kontrolerte opplysningen om fødeår på Osvalds hjemmeside.Noen som kan 'oversette' dette da?Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Til (8): Faren heter Jacob Aarøy, ikke Aarvaag. Morens navn er bare oppgitt som Margreth.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Else har sjølsagt rett!Blant fadderne er Tosten Fugelset (?), Guner Aarøy, Marit Elsaas, Kari Aarøy og Elen Eechrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hallo Kjellaug og Else.Tusen takk.2 spørsmål i denne forbindelse. 1. Er det antydet noen dato her? 2. Er dette 2dre dåp i kirkeåret 1769? eller kalenderår?Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det er vel i januar 1769. Men kan ikke si det med sikkerhet. Siste dåp i 1768 er 1. søndag i advent, her står det noe om epiph, like under er det 19 januar og så kommer vi til 29 mars litt lenger nede.Her er en lenke som kanskje kan være til hjelp: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Kjellaug.Ingenting om epiph i Bauers. Men; 1- søndag i Januar er 1.Nyttårsdag. Lite trolig. 2dre søn. er 8-ende Jan. Og litt lenger nede står 15.Januar ( 3.søn. i Jan.)faktisk på en dåp i kirkeboken. Da er det etter mitt syn den 2dre søndagen den 8.januar som er mest sansynlig.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.