Gå til innhold
Arkivverket

[#68208] Klokker Niels Larsen i Vang på Hedemarken


Gjest Øystein Retvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Retvedt

I Slegtregister for en Holsteslegt (Helgelands-Holsterne) er Hans Alexandersens Holsts håndskrevne slægtstavler gjengitt. To av tavlene gjelder besteforeldrene til hans kone Elen Gunilla Brochmann. Mine spørsmål gjelder foreldrene til Elens mor - Niels Larsen og Elen Michelsdatter.Niels Larsen er i følge Holst født på Hedemarken den 4 aug 1669 og var gift med Elen Michelsdatter født i august 1666. Fortsatt i følge Holst fikk de sju barnNiels Larsen skal ha vært klokker i og bodde visstnok på eller kom fra Kruke i Vang. Er det noen som vet mer om dette ekteparet?Spørsmålet er tidligere i dag stilt også i DIS slektsforum-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kanskje litt på siden av tema, men:Jeg har gjort noen søk på nettet, og fikk tilslag på Nils Larsen, klokker i nr. 2/2002 av Slektsveven som utgis av Ski historielag. Navnet hans er nevnt i et avsnitt om Michel Christiansen Brochmann, lensmann i Kråkstad 1716-1746. Han ble gift for 2. gang i Kristiania 3.10.1720 med Dorthe Nilsdatter, f. 1695, som datter av klokker Nils Larsen i Vang på Hedemarken og Ellen Mikkelsdatter.Her har jeg funnet vielsen (de ble gift uten forutgående trolovelse og lysning) - Oslo fylke, Oslo Domkirke, Forlovererklæringer nr. 3 (1719-1722), Forlovererklæringer 1720, uten sidenr: Lenke.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

Tusen takk for henvisningen til vielsen. Artikkelen fra Slektsveven kjente jeg til - jeg har selv skrevet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.