Gå til innhold
Arkivverket

[#68214] Christopher Svalesson Malkenes, Tysnes, Sunnhordland. Hans ektefelle/barn?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Christopher Svaleson Malkenes 1615-1690 slo seg ned på Lillevik i Fusa. Er der noen som har kjennskap til hvem han var gift med og vilke barn de hadde?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for bidraget Ann-Mary. Jeg var oppmerksom på det som ligger på FS, men er prinsippielt skeptisk til alt som er innsendt av medlemmer. Så jeg håper at noen kanskje har tilgang til mer håndfast dokumentasjon.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Det er snakk om Storevik og der stod alt annet enn barn, men at han døde på Gjerde i Strandebarm. Christopher (1615-1693) nevnt på Storevik 1645-1654 g. Ingebjørg n. 1645. Han var sønn til Svale Jonsen g. Anna Hansdtr. til Malkenes (ho datter til Hans Jørgensen Onarheim g. Bodil Staur), igjen sønn av biskop Jon Guttormsen i Stavanger. På Gjerde i Strandbarm står barn. 1.Ole f.1652 2.Odd f. 1659 3.Lars f. 1662 4.? b. Y.Oma 5.Nil Kristofersen Tørvik er vist sønnen hans 6.Svale 7. Brita g.1676 Gullbrand Torljotson fra Medhus-Mauranger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Mange takk for bidraget Oddvar. Det bekreftet langt på vei det jeg hadde notert om ham.Jeg mener å ha sett at kona Ingebjørg har vært nevnt Berge. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.