Gå til innhold
Arkivverket

[#68236] Hjelp til tyding av kirkebok 1804, Trondheim


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Peter Christan Brisak ble døpt den 25. mai 1804 i domkriken i Trondheim (nr 62). Jeg klarer å tyde foreldrenes navn til Peter Christian Brisak og kona Gunil Olsdatter og Peter Christian Brisak. Men hva står det etter Gunil Olsdatter?Permanent sidelenke: Lenke Kunne noen hjelpe meg med å tyde det som står om foreldrene her?MvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Barnet er, som du sikkert er klar over, 'uægte'. Dersom du ser på folketellingen 1801, vil du finne ei Gunild Olsdr 30 år, som bor i Holstveiten LenkeJeg tror det står at hun lever i Holstv. i kirkeboka. Kanskje står det Gremset??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Bra, Aud! Men kan det stå: d[er] l[ever] i Holstv. (eller har du en annen løsning på 'd. E' )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Tror det står 'Gunild Olsd. Gremse 2. L.', og at dette betyr at det er hennes annet leiermål.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg tenkte at det muligens var to Gunhild, den eldre og den yngre, men Else har utvilsomt rett i at det står 2. L. (2. Leiermål). Ved dåpen til et annet uægte barn på venstre side står det 1.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.