Gå til innhold
Arkivverket

[#68247] Johannes Estensen fra Leksvik


Gjest Tor Ingar Syrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Ingar Syrstad

Hei alle sammen.Er det noen som kan hjelpe meg med og finne ut litt om Johannes Estensen og hans kone Gunnild Jensdatter, som bodde og døde på gården Rødmyr vestre i Leksvik.Han ble muligens født i 1813 på gården Keiseraas. og døde 18 april 1886. Kona Gunnild ble muligens født i Trondheim 1816 og døde 25 mars 1893.Mvh. Tor Syrstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Her er en kandidat til Johannes, født i 1816 i Leksvik, foreldre Esten Jacobsen og Karen Hansdatter Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik, Ministerialbok nr. 701A04 (1783-1816), Fødte og døpte 1816, side 225. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Vigselen i 1840 Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Leksvik, Ministerialbok nr. 701A06 (1825-1841), Ekteviede 1840, side 238. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Det spørs om ikke dette er Gunhilds dåp i Domkirken i 1815, Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A11 (1815-1821), Fødte og døpte 1815, side 14-15. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Ingar Syrstad

Hei Kirsti.Dette ser ut til å være de rette personene. Jeg er mektig imponert! Tusen takk for hjelpa. Ps. jeg har litt trøbbel med å tyde alt som står der.Med lykkelig og litt forvirret hilsen. Tor Syrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.