Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kikki Brill

[#68275] Etterlyser ekteparet Hans Kristiansen og Else Marie Olsdatter i Akershus

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Dette er det jeg vet om de: Hans Kristiansen Født: I Kraakstad Døde: Antagelig mellom 1870 og 1875, siden barna ble satt bort på forskjellige gårder som fattiglemmer.Gift med Else Marie Olsdatter fra Askehaug gård, Nordby i Aas.Barn: Hagbart f: 11. juli 1866 og døpt i Ås, Akershus,21 okt s.å. Johanne Maren 'Enga' hun skal være en halvsøster - emigrerte til USA i 1925

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kikki Brill

Barna er: Hagbart Johanne Maren Enga altså fire stykker hvorav 'Enga' muligens halvsøster

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Fant dem i FT 1865. Oppdaga ved dåpen til Hagbart at hun ikke heter Else, men Elen. I tillegg et barn Emilie.Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kikki Brill

Hvordan greide du det? Jeg har lett og lett...tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kikki Brill

Da stemmer ikke Kråkstad for mannen da som fødested? Drøbak ligger et stykke unna. 'Enga' er et kjælenavn, kanskje denne Emilie men da er hun jo ikke halvsøster allikevel...vet ikke helt om dette blir riktig men takk for at du hjalp med et spor så får jeg lete videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.