Gå til innhold
Arkivverket

[#68284] videre tema 68275: hvor ble de viet?


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

jeg har funnet barna Maren 1858, Emilie 1863 og Hagbart 1866 sine dåpsinnf. i Ås, Akershus men finner ikke barna Karen og Johanne. Siden Karen er født ca 1851 og Johanne ca 1853 regner jeg med at ekteskap er inngått ca 1848-1851. Men hvor? Han skal være fra Drøbak et sted og hun i fra Hurum. Den eneste som kanskje kan være henne er født i 1826. Noen som vil hjelpe meg med å finne ut av dette? 157 14 1826 Hurum 9 2 1826 12 3 1826 Elen Maria K E H Ole Olsen Husmand under Grønsand Karine Pedersdatter Hustrue K:'' Daaben stadfæstet i Hurum kirke.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei igjen Anne Tonby! Så er det kanskje ikke mulig å finne de i Drøbak iom brannen. Men jeg er sikker på at Bjørg Hukkelberg har funnet rett familie jo mer jeg titter. Så nå er det bare å lete videre. Hilsen Kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Elen Marie Olsdatter sine foreldre er Ole Olsen og Karine Pedersdatter som flyttet til Hurum fra Røyken.Hurum MINI 9 320 2 1824 1007 1824 K: Flyttet med sin mann og datter.K:27 Aar gammel Innflyttar Arbejdsfolk Gift Kone Karine Pedersdatter K Røgen Sogn Med Sognepræst Chris.Holst hans Attest dat: Røgen Præstegaard 10. Julii 1924: Mans og Konens Alder er og anført i Attesten. Innflyttar Arbejdsfolk Gift Ektemann Ole Olsen M Røgen Sogn Med Sognepræst Christ. Holst hans Attest dat: Røgen Præstegaard 10 Julii 1824. Mands og Konens alder er og anført i Attesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Ole Olsen og Karen Pedersdatter gift i Røyken 1822, øverst til høyre Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1123&idx_id=1123&uid=ny&idx_side=-245>Lenke.Paret får datteren Maren Kirstine som blir døpt 16/3 1823 Permanent sidelenke: LenkeHer er de utflyttet fra Røyken i 1824 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.