Gå til innhold
Arkivverket

[#68289] hvem var birthe olsdatter


Gjest jan pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest jan pedersen

birthe olsdatter født ca. 1758 var på sundet under kjølberg i onsøy, østfold i 1785 da hun giftet seg med christen olsen kjevelsrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan hende det er lurt å se på barndåper til dette paret i kirkebøker for Onsø?Faddere kan ofte være til hjelp for å finne slekt til ekteparet.Her legger jeg inn dåpen til datter Birthe , Se kirkboka 2. side , nederst i 1. rubrikk:LenkeSer at faddernavn er ganske tydelige.Vielsen vet jeg ikke om du finner i digitale kilder. For meg ser det ut til at det som ligger i digitalarkivet er vielser fra litt senere enn det oppgitte året. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en kilde som viser vielsen: LenkeHer er oppgitt brudgommen far i alle fall.Skal se om jeg finner flere opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at lenken til vielsen ble feil: LenkeDet er nok en litt usikker kilde, for jeg ser at flere har samme ektepars vielse 3. Des samme år.Her er i alle fall hans far nevnt ved navn. Dessverre ikke hennes opphav.Kan hende du kan få noen til å sjekke den originale kirkeboka som forhåpentligvis har vielsen fra 1785 med? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er hennes far oppgitt til å hete Ole Sundet. Lenke Hun oppgis født 1758.Får se om det er mulig å finne ut hvem som het Ole og var fra Sundet?Mulig en bygdebok ville hjelpe, om det finnes for området?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jan pedersen

jeg har trolovelsen og alle barna, men kan ikke finne birthe født. det er en birthe olsdt. født 1757 men det ersøster til christen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.