Gå til innhold
Arkivverket

[#68293] Erik Knutsen/Erik Jørgensen?


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J. Engmo

Ser at to av fadderne heter Knutsen til etternavn,kan det ha blitt ei forbytting her (kan jo òg være Eric`s brødre selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

En av fadderne heter Jørgen Knutsen og kan jo være far til Erik og derfor Erik Jørgensen. Har Erik byttet etternavn da Kari giftet seg eller er det her feilen er i kirkeboka.Gift LenkeGaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Tror neppe Jørgen Knutsen er far til Erik,hvis du ser på folketellinga 1801,bor det en Jørgen Knutsen,43 år på samme gården som Erik og familien hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

I Lesje Bygdebok 3 s.474 står Kari Eriksdtr gift med Peder Tostensen, så da har jeg funnet feil Karis født/dåp. Takk, jeg får lete litt til.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Har nå tråletkirkeboka opp og ned, fant Marit med samme foreldre som Ragnild. Men Kari finner jeg bare med far Erik Jørgensen som jeg mistenker for å være feil skrevet etternavn. Andre forslag?Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.