Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Rolf Erik Larsen

[#68300] Marthe Christophersdatter - Løten - Købehavn

Recommended Posts

Guest Rolf Erik Larsen

Marthe Christophersdatter er født i Løten 24.5.1862 og konfirmert i Løten 15.10.1876. I Kirkeboken er tilføyd: 'Utv. Kjøbenhavn 98'I den danske 'Database over arbeidsophold for fremmedfødte i Danmark 1812-1914' fremgår at hun (med litt endret skrivemåte av etternavnet: Christoffersen) i følge politiets notater kom til Købehavn 7.9.1898. Hun hadde opphold hos Grosserer Bruun, Jægersborg Alle 31. Det er også notert en ankomsdato 11.6.1900 fra København og Fredriksberg, som antagekig har tilknytning til oppholdstillatelsen/arbeidstillatelse. Næringsveg: Tjenestepige.Under et besøk av kvinnelig slekning fra USA i 1960, utbryter en slekning på Hamar: 'Å så lik hun er tanta Marthe'. Denne Hamar-kvinnen var kun 3 år når Marthe utvandret, og kan vel vanskelig huske disse likhetene uten at Marthe senere må ha vært på besøk til gamlelandet på ferie eller permanent?Jeg leter etter opplysninger om eventuelt ekteskap, eventuell retur til Norge og død/begravelse.Er det noen som kan bistå med å finne nevnte opplysninger om Marthe? På forhånd takk!Mvh. Rolf Erik Larsen

Guest Berit Knudsen

Hun kan jo ha sett tante Marthe på fotografier.

Guest Rolf Erik Larsen

Jo, det har du rett i.Rolf Erik

Guest Rolf Erik Larsen

Jeg prøver meg igjen. Er det noen som kjenner oppslagsmulighetene i Danmark, og har anledning til å hjelpe meg med å finne opplysninger om Marthe? Se innlegg 1. På forhånd takk.Rolf Erik

Guest Hilde Rossing

Det gikk jo dårlig,prøver igjen:-))

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.