Gå til innhold
Arkivverket

[#68307] Etterlysning: Alv Olsen Honnstad (?) fra Surnadal?


Gjest Silje Svinsaas Holiløkk
 Del

Recommended Posts

Gjest Silje Svinsaas Holiløkk

Jeg leter etter far til Ole Alvsen Røv (f.1812 i Surnadal). Jeg sitter på kilder som påstår at faren skal hete Ole Alvsen Honnstad, og at han skal være født 1773. I kirkeboka for Surnadal finner jeg bare en Alv med faren Ole Gregoriussen Fiske som er hjemmehørende på Moe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje Svinsaas Holiløkk

DEr ble det en feil. Det skal være slik:jeg leter etter far til Ole Alvsen Røv (f.1812 i Surnadal). Jeg sitter på kilder som påstår at faren skal hete Alv Olsen Honnstad, og at han skal være født i 1773. i kirkeboka for Surnadal finner jeg bare en Alv Olsen, han er sønn av Ole Gregoriussen Fiske som er hjemmehørende på Moe.Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har for tiden ikke mulighet til å få sjekket noen bygdebøker, da jeg er i utlandet, men ser for meg at bygdebøker for Rindal, Surnadal og muligens Stangvik kan være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Det ser ut som om de får en sønn Ole i 1809 også, høyre side Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Surnadal, Ministerialbok nr. 595A02 (1797-1819), Fødte og døpte 1809, side 81. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Og Jon i 1805, nederst til venstre og forts høyre side Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Surnadal, Ministerialbok nr. 595A02 (1797-1819), Fødte og døpte 1805, side 67. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje Svinsaas Holiløkk

Jøss, det var virkelig til stor hjelp! Jeg har prøvd å søke ham opp i FT-1801, men uten å lykkes, men Alv Olsen på Haanestad er nok riktig person ja. Nå gjenstår bare å finne ham i kirkeboka, for å kunne finne hans foreldre igjen.Takk for hjelpen så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje Svinsaas Holiløkk

Jeg fant, jeg fant.. Eller det tror jeg i det minste da.Jeg har vært på leit etter Alv Olsens foreldre, og nå ser det ut til at jeg endelig traff.Opplysningene på foreldrene stemmer godt, og i forhold til alder oppgitt ved konfirmasjon stemmer årstallet bra. Men det er veldig vanskelig å tyde navnet på barnet. Det KAN være det står Alv, men vanskelig å si. Noen som kan hjelpe?Det er side 126 i kirkeboken, nest øverste navn.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror ikke det står Alv siden A-en i navnet Arnt over ser annerledes ut Lenke Men dette viser jo at det bodde en Ole Alvsen på Haanestad i 1769.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Jeg er enig. Jeg leser Alw. Det er vel blandingen av gotiske og latinske bokstaver som forvirrer. Se forøvrig w'en i Halwor lenger nede på samme side.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.