Gå til innhold
Arkivverket

[#68320] Dåp i Vågå 1848 ?


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

I FT 1865 for Lom står John Svendsen 17 år som tjenestedreng på Nordre Einersvold Eikle. Han oppgir å være født i Vågå. Far Svend Syvertsen Kleiven ..? Er det noen som får fram denne dåpen og kan tyde den for meg ? (Jeg leser elendig slik gotisk skrift). Han giftet seg senere og emigrerte, og det er fra Amerika at henvendelsen kommer. Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hadde gått snarere hvis du hadde skrevet at han faktisk ble døpt i 1847 ! John født 12.03 1847 døpt 18.04 1847 Foreldre:Selveier Svend Syversen og hustru Kari Johnsdatter,Kleven i Nordherred almenning. Faddere: Syver Knudsen Grev,Syver Syversen Grev,Thor Olsen Wisdahl, Mari Johnsdatter Grev, og Eldri Hansdatter Wisdahl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Unnskyld da, Anne. Det stod at han var 17 år i 1865, og det var mitt eneste holdepunkt. Mange takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

De i USA vet navnet på faren. Hensikten med innlegge var å stedfeste personen, hvor i Vågå han var fra. Og det har du Anne og Bjørg gjort. (Det var faktisk et titall Kleiven i gamle Vågå kommune) Hjertelig takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.