Gå til innhold
Arkivverket

[#68325] svensk slekt


Gjest Inger Skaanevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Skaanevik

Min tippoldemor Christina Lovisa Rubbert, født 9/8 1829 i Kvillinge, Østergøtland, fikk i 1859 en uekte sønn, Carl Peter. Han tok senere Lekman som slektsnavn.Noen som kjenner til disse slektene? Hvor kom navnet Lekman fra? Kan det ha vært Carl Petters ukjente far? Står alldeles fast i videre slektsforskning! Trenger sårt til hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Skaanevik

Takk Hanne. Da skal jeg se der. Det er akkurat som alle veier er stengte for å komme videre, men man skal jo ikke gi seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Fant Karl Peter Lekman f 1859 i Ljun. Verftsarbeider. De bor på samme område som moren spinnrokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

I nærmeste område med Lekman er Hällestad, Hällestads kn (Östergötlands län, Östergötland) og Fornåsa (Östergötlands län, Östergötland)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Skaanevik

Noe har jeg også funnet, men Carl Petters far er en gåte. men det kan jo tenkes at hans far het Lekman. finner en Per Wilhelm Lekman født 21/4 1835 i Hellestad- og Carl Petter fikk en sønn i 1892 som fikk samme navn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Født 4. og døpt 5. september 1859. Carl Petter. Fadern icke uppgifven. Moderen Pigan Christina Lovise Rubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.