Gå til innhold
Arkivverket

[#68330] Etterlysning i Vancouver USA


Gjest Sigmund Skogvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigmund Skogvold

Etterlyser etterkommere etter Leonora Andersen fra Sørfold, født 02.04.1878 som emigrerte til Vancouver i USA i 1903?Jeg er barnebarn til hennes bror Olaf født 1873 og heter Elin Skogvold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Der er Vancouver i Washington State også, ved Columbia River. Portland, Oregon på andre siden av elven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Leonora Andersen fra Salten ankommer Boston 19. okt 1904 med S/S Invernia fra Liverpool. Hun sier at søsteren Alfredine Andersen skal ta i mot henne på Washington Hotel i Portland Oregon. Svoger er Olaf Chrisiansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Skogvold

Takk for svar på min forespørsel. Det stemmer at Leonora reiste til Amerika, ble sendt heim da hun var gravid, og reiste tilbake igjen året etter. Min bestefar hadde en tredje søster som het Wilhelmine som også reiste over, antagelig samtidig. Er det noen som kan hjelpe meg videre for å eventuelt finne noen etterkommere etter disse.Elin Skogvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Det blir mye lettere å hjelpe deg i jakten på Leonora om du forteller oss alt du vet. Når ble Alfredine født? Hva vet du om Alfredine? Hvem ble hun gift med? Når reiste hun? Hva vet du om Wilhelmine? Når ble hun født? Hvem ble hun gift med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Skogvold

Alfredine Maria ble født 12.11.1880. Giftet seg 31.05.1900 med Kristen Benoni Trondsen, født 28.07.1870. Wilhelmine var født 02.05.1864. Vet ikke hvem, og om, hun ble gift med. Tror Leonora's datter heter Astrid. Mener de reiste ca.år 1900.Elin Skogvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Alfredine og Kristen Trondsen ankommer Quebec 31. aug 1900 med kurs for Portland Oregon. De skal til 'O. Johnson. sister'.I 1910 bor de i staten Washington, Klickitat co., Woodland og bruker Megard som etternavn. Alfredine og Kristen Megard har i 1910 2 barn: 9 år gamle Rudolph f. i Oregon6 år gamle Hazel f. i Washington ------------Synes hun her virker som en god kandidat..... Name: Alfredine ThorkelsonSSN: 544-10-5848Last Residence: 97222 Portland, Clackamas, Oregon, United States of AmericaBorn: 12 Nov 1881Died: Jul 1967State (Year) SSN issued:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Skogvold

Lurer på hvor du har funnet opplysningene om Alfredine og Kristen. Det stemmer nok at de har tatt navnet Megard da de kommer fra Megården i Sørfold. Hvis deres 2 barn Rudolph og Hazel har barn vil disse da være mine tremenninger. Takker for den hjelpen jeg har fått og ønsker gjerne mer opplysninger da jeg er helt 'fersk' når det gjelder slektsgransking.Elin Skogvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I folketellinga 1920 er Hazel Megard 15 år gammel hushjelp hos fremmede i Goldendale, Klickitat co. Staten Washington. Faren Chris Megard er i 1920 i Portland. Han er alene, og sies å være ugift. Men i virkeligheten er han nok skilt.--------Innen 1920 er Alfredine gift på nytt. Jeg finner nemlig i staten Washington i Klickitat co. i Goldendale følgende familie:Chester Lee Shearer 31 år - født i Washington.Alfredine 31 år - født i Norge.Walter A - sønn - 3 år født i Washington.Rudolph Magard - wife´s son - 18 år - født i Minnesota (dette fødestedet er jo feil...)-------I folketellinga 1930 er Alfredine gift for 3. gang i Port Angeles, Clallam county, i staten Washington:Hans Thorkelson 43 - født i Norge - innvandret 1905Alfredene Thorkelson 45 - kone.Walter Shearer 12 - stesønn.-------I folketellinga 1930 er Rudolph W. Megard 28 år og ansatt ved jernbanen. Han har da vært gift i 3 år med Evelyn. A. som er 18 år og født i Oregon. De bor i Bridal Veil i Multnomah co. i Oregon og har ikke barn hos seg i 1930.-------- Social Service Death Index:Rudolph Megardbirth: 11 May 1901 death Oct 1982 Portland, Multnomah, Oregon. -------- Oregon Death Index, 1903-98Name: Megard, Rudolph WCounty: MarionDeath Date: 6 Oct 1982Certificate: 82-16904Age: 81Birth Date: 11 May 1901----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Din tremenning Rudolph W. Megard var glad i å gifte seg. Han ble jo først gift med Evelyn ca. 1927.Deretter har jeg funnet......flere vielser......Han ble deretter gift ved midnatt 1. jan 1933 med Estella E. Estes, i Clark county i Washington.

bilete6747.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Den siste vielsen jeg har funnet er den 11. mai 1953 til Eva M. Shute i Skarmania co. i staten Washington når han bruker sin mor Adolphine Thorkeldson som bryllupsvitne.

bilete6749.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Din tremenning Hazel gifter seg her: Washington Record Series: Marriage RecordsCollection: Clark Marriage RecordsCounty: Clarkdocument number: swclkmc55057groom's name: Ernest P Rusisbride's name: Hazel L Megardmarriage date: 12/30/1932 12:00:00 AM

bilete6750.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Jeg finner ikke umiddelbart din tremenning Hazel Megard igjen. Men hennes mann Ernest Rusis ble født i Hellas (Grekenland) 13. jan 1892, og døde i Portland, Oregon i 1944: (Oregon Death Index: Rusis, Ernest 29 0 1944 Portland).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Din tremenning Walter A. Shearer (fra Adolfines 2. ekteskap) ble så vidt jeg vet, gift to ganger: 3. juli 1936 til Gladyse Wells

bilete6751.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

The Goldendale Sentinel, Goldendale, WA., September 10, 1925, page 3 'Local News'Chester L. Shearer, 36, son of Mr. and Mrs. Anderson Shearer, all former residents of this section, passed away at his home near Beaverton, Ore., last Saturday. Tubercular meningitis is said to have been because of his death. The remains, accompanied by relatives, were brought to Goldendale Tuesday by an undertaker from Beaverton, and interred in the I.O.O.F. cemetery. An obituary appears elsewhere.-----------------------The Goldendale Sentinel, Goldendale, WA., September 10, 1925, page 2OBITUARYChester Lee Shearer was born near Goldendale, in Klickitat County, Wash., Dec. 14, 1888, where he lived continuously until five years ago, when he moved to Washington Co., Oregon. He died near Beaverton, Ore., Sept. 5, 1925, being almost 37 years of age.He was married to Miss Goldie Ward on Nov. 24, 1910. To this union was born one son, Chester Raymond. His first wife passed away July 21, 1913.On the Feb. 19, 1916 he was married to Mrs. Alfredine Megard. One son, Walter, was born to this union.Besides his wife and two sons, he leaves his father and mother, Mr. and Mrs. D.A. Shearer, one sister, Mrs. Nellie Mettler, and one brother, Delbert, and a host of friends to mourn his loss.The body was brought overland, from Beaverton to Goldendale on Tuesday, Sept. 8. Funeral services were conducted at the grave in the I.O.O.F. cemetery, where interment was made, by M.L. Sanders, D.D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Social Security Death IndexName: Alfredine ThorkelsonDate of Birth: Saturday November 12, 1881Date of Death: 2 July 1967Est. Age at death: 85 years, 8 monthsLast known residence: City: Portland; Milwaukie; Oak GroveCounty: ClackamasState: OregonZIP Code: 97222State of Issue: OregonNumber: 544-10-5848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.