Gå til innhold
Arkivverket

[#68338] Hjelp til å tyde i kirkebok


Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Hansen

Hei!Er det noen snille og flinke som kan hjelpe meg i å lese hva som står her? (nederst på side to,Johan Henrik Mathisen og Anna Elisabeth Peterdatter)LenkeMvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Eg er ikkje så veldig flink, men ganske snill, så eg har gjort eit forsøk. Eg fekk riktignok ikkje full samanheng i det siste avsnittet, så eg trur eg må ha lese eit ord eller to gale:Vi Undertegnende Ungkarl og Skorstensfeiersvend Johan Henrich Mathiasen Boghardi og Jfr. Anna Elisabeth Petersen love og tilsige hinanden herved, som for Gud, at vilde intræde med hinanden i Ægteskab. Bergen 23. Martz 1821. Johan Henrich Mathiasen Boghardi .. Anna Elisabeth Petersen /begge med paaholden Pen/For dette lovlige ægteskabelige Forbindelse, hvorved med hensyn til Slægtskab, for andet Giftermaal, vite intet er ovennævnte Skorstensfeiersvend Boghardi og Jfr. Petersen imod i nogen af disse henseende, samt at de begge have havt de naturlige Kopper, derfor indestaae vi Undertegnende. Bergen ut Supra Christian Lebraht Abraham Bøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.