Gå til innhold
Arkivverket

[#68343] Tydning kirkebok, Verdal, N-trøndelag


Gjest Anne Bjørlo Fiskå
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Okkenhaug

Ved tellingen 1801 for Frøbak i Alstadhaug sokn i Skogn: Leilending Ole Jørgensen f. ca. 1758 og kone Marit Larsdtr. f. ca. 1754 med 7 barn, den yngste, Jens er i sitt 2. år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Det er vel kanskje snakk om Fraubakken i Markabygda. Jeg har begge bygdebøkene som dekker Fraubakken, dersom du vil at jeg skal se der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Tusen takk til Trond og Arnstein for hjelpen. Arnstein tar imot tilbudet ditt med takk. Dette er endel av landet jeg er svært lite kjent i. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Ja, nå har jeg sett i begge bøkene. Ole Jørgensen er så vidt nevnt begge steder, men ingen opplysning om hans opphav.Men det står følgende i bind VIII:'Ole Jørgensen druknet under fløyting i 1804. Enken og barna reiste da fra Fraubakken. Muligens var det denne enke Marit Larsdtr. som i 1807 ble g.m. Johannes Pedersen Kjønstadvald'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.