Gå til innhold
Arkivverket

[#68346] Nora Olea Holum, hvor ble det av henne?


Gjest Bodil Ed Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Ed Iversen

Nora Olea Holum ble født i Buksnes 10 mars i 1891 av foreldrene lensmannsbetjent Nils Olsen Holum (fra Vist i Nord-Trøndelag) og Olethe Petrine Pedersdatter. Hun fikk en sønn, Trygve Nikolai utenfor ekteskap i 1914. Sønnen ble satt bort til fosterforeldre i Sør-Varanger. Opplysningene om sønnen, hans far og fosterforeldre har jeg, men hvor ble det av Nora Olea? Giftet hun seg, flyttet hun? Noen som vet noe om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Martinsen

Jeg kan ikke finne Nora Olea Holum døpt i Buksnes i 1891. Jeg ønsker å se nærmere på dåpen. Kunne du hjelpe dine hjelpere med en lenke?A.M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Martinsen

Jeg vil anbefale også å sende en forespørsel (i form av et eget søknadsskjema som skal utfylles) til Statsarkivet i Trondheim hvor man ber om kopi av skiftet etter Nils Olsen Holum i 1932 og/eller av skiftet etter Olethe Petrine Olsen Holum, som kanskje satt i uskiftet bo. Nora Holum og sønnen, samt opplysninger om deres bosted, nevnes nok i skiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Ed Iversen

Takk for tipset om skiftet. Har nå sendt en bestillig og håper å få de opplysningene jeg trenger. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.