Gå til innhold
Arkivverket

[#68351] Trenger sårt tydehjelp - innflytting Hole 1873


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

Nr. 1 på siden er Jens Hansen, faren til Marie Annette Jensdatter, jfr. innlegg 68322. Han ble enkemann i 1865 og bodde på Modum (jobbet på jernbanen, må være Randsfjordbanen). Kom tydeligvis tilbake til Hole i 1868, selv om innføringen er fra 1873.Det virker på meg som om person nr. 2 'hører sammen' med Jens (tilflyttet i 1872?), men jeg skjønner ikke denne håndskriften og håper at noen kan 'oversette' alt som står om disse to. At Jens (og dama?) flyttet til Fægri skjønner jeg (han bodde seinere på Snaketangen), men alt det andre..... Lenkemvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg leser det slik: Høsten 1868. Udflytningsattest af 11/2 72 leveret i Febr. 1873.Jens Hansen Skinnarud, 45, og hans Hustru Eline Haavelsdatter Brække, 49. Ansat som Skinneformand ved Jernbanen. Fra: Modums Præstegjæld, hvor Manden og Konen ere fødte.Fægri.Attest af 11 Febr. 1872 fra Sognepræsten til Modum om deres Ægtevielse 22/11 66, en ... sømmelig Vandel m. V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Den var kjapp! Fant tilsvarende kjapt vielsen i Modum, nr. 45: Lenke Men Jens var nok født i Akershus, kom fra Korsmo (Sand) i Ullensaker, uten at det spiller den helt store rollen,Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.