Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Rune Thorstensen

[#68359] Hjelp til oppslag i bygdebok for Fusa, Hålandsdal, Strandvik III i HO. Holdhus

Recommended Posts

Guest Rune Thorstensen

På Holdhus i Hålandsdalen, Hordaland finner jeg en Siffuer Svendsson 66 år gammel i manntallet av 1666. Jeg tror han har en søster Siri som var født ca 1588. Jeg antar videre at de er barn av en Svend Holdhus. Sier bygdeboken noe om foreldrene til Siffuer og Siri? Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Guest Kjell-Arne Mellum

Sjur Svendsson n. bruker 1633-1633 g. 1642 Marita Endresdtr. Sjur har sønnene Thomas f. 1640 pg Torbjørn.Ikke nevnt foreldre, men han har Odel i Gjerde i Mauranger og i Sjusæter og i Mundheim.Under Skogseide er nok søsteren Siri d. 1669 g. _Nils Olufson Åse/Skogseide. Hun har også odel i Mauranger.

Guest Rune Thorstensen

Takk Kjell-Arne.Siden både Sjur og Siri hadde odel i Mauranger, så er det kanskje verdt å se litt på både Gjerde i Mauranger og på Sjusæter. Men da får jeg vel lage et nytt tema. Mvh. Rune T.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.