Gå til innhold
Arkivverket

[#68366] Bygdebok-oppslag Anna Larsdtr.f 1756 SørFodno, Fitjar


Gjest Eyvind Knutsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eyvind Knutsen

Ønsker opplysninger om Anna Larsdtr.f 1756 SørFodno, Fitjar,gift med Størk Jonsson nNora Meland f. 1762. Hvem var foreldren til Anna?Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Lengger inn lenke til den andre tråden du har om henne slik at folk ikke gjør dobbelt oppslag: Lenke Knutsen&nr=2&antinnlegg=16&startnr=&antall=&spraak=n#ankermvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldrene til Anna Larsdtr. er Lars Olsson f.1726, d.1770 og Kari Johannesdtr. f.ca 1723, d.1787 begge døde på Fodno søre i Fitjar. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Glemte å skrive at opplysningene er hentet fra Fitjar bygdebok I, side 30 nr. 23 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Har ikke bygdeboka her nå, men tror jeg hadde skrevet det ned hvis det sto noe. Kanskje det er andre som har Fitjarboka som kan sjekke dette nå! Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det var nok dem jeg mente også, men sannsynligvis sto det ingenting om hvor de kom fra. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det var nok dem jeg mente også, men sannsynligvis sto det ingenting om hvor de kom fra. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Jeg har bare den gamle Fitjarboka (og bind II av den nye). Men i den gamle s. 53, (br. 7) står det: 'Lars Olson (Vik) † 44 a. g. 1770, br. 1766. Gm. Kari Johannesd. † 64 a. g. 1787. Ein son Ola, † ug., fire døtter: 1. Anna, gm. Styrk I, Sortland, 2. Barbru, gm. Salm. K. Søndre-Drivenes, 3. Kari, gm. Omund O. Dybevik, 4. Gyri, g.m. Baard I. Sørfodno.'Den forrige brukeren var Erik Johannesson Rymbareid. Kan han ha vært bror til Kari Johannesdt. kanskje?Mvh. Ingebjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Dette var flott,Erik kan jo godt være broren,Kari kan være født på stedet?Takk for hjelpen til alle...Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.