Gå til innhold
Arkivverket

[#68379] Dalane Tidende, Egersund, redaktør Johan Arent Bergh i 1885-1886, skjebne?


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

[url="http://www.dalane-tidende.no/index.php?option=com_content&view=article&id=4995:hvem-var-johan-arnt-bergh&catid=126:eigersund>LenkeDet sies på Wikipedia at han ble syk og døde i 1886, men stemmer det? Hvor døde han i så fall?http://no.wikipedia.org/wiki/Dalane_TidendeHer gifter han seg i Johannes som nr. 33 med 'Hansine Tomine Thorsteinsen f. 1862, datter til smed Torger Thorsteinsen' i 1885: Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer blir hun konfirmert som Anne Tomine Torsteinsen i St. Petri 15.apr.1877, dtr. til Helene Hansdatter og smed Torger Torsteinsen: Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Her døpt 'Hansine Tomine' f. 22.05.1862, dpt 15.06.1862, St. Petri:Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeOg her kalles hun 'Hane Tomine' i tellingen 1865LenkeHer er redaktøren 4 år i tellingen 1865 i Stavanger:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Enig i at det ikke var særlig mystisk. Mystikken som Dalane Tidende nevner, må være at de vet lite om han og at han forsvant ut av historien uten at de har visst riktig hvor. Jeg fant jo hans død registrert i St. Petri, da som boktrykker, hvilket må bety at han har flyttet til Stavanger ganske raskt etter giftermålet, de må ha bodd i Egersund i en meget kort periode.Spørsmålet DT stiller, er om det lar seg gjøre å finne foto av denne redaktøren. da må eventuell familie spores opp.Jeg finner ikke hans enke i 1900-tellingen, skal lete etter henne i dødsprot. i Stavanger når jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.