Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest erling t. endresen

[#68379] Dalane Tidende, Egersund, redaktør Johan Arent Bergh i 1885-1886, skjebne?

Recommended Posts

Guest erling t. endresen

[url="http://www.dalane-tidende.no/index.php?option=com_content&view=article&id=4995:hvem-var-johan-arnt-bergh&catid=126:eigersund>LenkeDet sies på Wikipedia at han ble syk og døde i 1886, men stemmer det? Hvor døde han i så fall?http://no.wikipedia.org/wiki/Dalane_TidendeHer gifter han seg i Johannes som nr. 33 med 'Hansine Tomine Thorsteinsen f. 1862, datter til smed Torger Thorsteinsen' i 1885: Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer blir hun konfirmert som Anne Tomine Torsteinsen i St. Petri 15.apr.1877, dtr. til Helene Hansdatter og smed Torger Torsteinsen: Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Her døpt 'Hansine Tomine' f. 22.05.1862, dpt 15.06.1862, St. Petri:Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeOg her kalles hun 'Hane Tomine' i tellingen 1865LenkeHer er redaktøren 4 år i tellingen 1865 i Stavanger:

Guest erling t. endresen

Enig i at det ikke var særlig mystisk. Mystikken som Dalane Tidende nevner, må være at de vet lite om han og at han forsvant ut av historien uten at de har visst riktig hvor. Jeg fant jo hans død registrert i St. Petri, da som boktrykker, hvilket må bety at han har flyttet til Stavanger ganske raskt etter giftermålet, de må ha bodd i Egersund i en meget kort periode.Spørsmålet DT stiller, er om det lar seg gjøre å finne foto av denne redaktøren. da må eventuell familie spores opp.Jeg finner ikke hans enke i 1900-tellingen, skal lete etter henne i dødsprot. i Stavanger når jeg kommer hjem fra jobb.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.