Gå til innhold
Arkivverket

[#68380] TRULS NILSEN FLANNUM,Stavanger, etterkommere


Gjest Wenche Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Iversen

Min oldefar, Truls Nilsen Flannum f.9.06.1840 i Modum,Buskerud giftet seg 8.04, 1866 i St. Petri , Stavanger med Gurine Steensdatter, f.19.04.1844 i Stavanger. De fikk 9 barn, hvorav 7 vokste opp. Disse 7 har jeg klart å følge til og med konfirmasjonen,men bare 3 i søskenflokken har jeg opplysninger om etter konfirmasjonen--den ene er min bestefar , Theodor Gabriel Nilsen, f.4.09.1878.Fire av søsknene ' forsvinner ' altså for meg etter konfirmasjonen. Det gjelder Christine Andrea f.13.03.1869, Nils Johan ,f. 6.01.1872, Helene Marie, f. 7.10.1873, og Gunda ,f.10.03.1883. Det første barnet, Helene Marie, f. 19.07.1867 regner jeg må være død som liten ,men jeg har ikke funnet dødfallet i kirkebøkene. Er det noen som har kjennskap til denne familien ?Mvh. Wenche Iversen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Iversen

Takk for svar så langt-- de etterkommerne som jeg har oversikt over -dvs. giftermål og etterkommere-er foruten min bestefar--Thoedor Gabriel--Stine Endrine--f. 10.03.1883, Og Maren Katrine f. 15.09.1887---- De øvrige 4 som nevnt i første innlegg mister jeg av' syne ' etter konfirmasjonen. I følge muntlige kilder skal Gunda, f.10.03.1883 ha utvandret til USA. En første Helene Marie, f. 19.07.1867 antar jeg dør som barn, da en yngre datter ,f. 7.10.1876, også får navnet Helene Marie. I tillegg dør en første Stine , f. 24,07.1876 av skarlagensfeber i 1879. Til tross for iherdig leting i kirkebøkene i Stavanger finner jeg ikke spor av de 4--f.eks. giftermål i aktuelle perioder. Da min oldefar døde i Stavanger i 1910 stod det anført at han hadde 7 gjenlevende barn-- jeg har ikke funnet noe skifte , da han stod oppført som fattiglem. Noen tips om hvor jeg kan lete ? Mvh. Wenche Iversen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.