Gå til innhold
Arkivverket

[#68381] Karen Braathen, trolig et sted på Ringerike fra.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Karen Braaten fødd Strande,er fødd 27.november 1905, trolig et sted på Ringerike. Viet på prestekontoret i Norderhov 20 april 1946 med Erik Braaten fødd 9 februar 1910. Karen nevnes med slektsnavnet Tolpinrud ved sin vielse.Jeg har søkt rundt, i håp om å finne Tolpinsrud et sted, men jeg kan ikke finne noe. Jeg har fått en forespørsel fra den andre siden av Atlanteren om jeg kan finne noe om denne kvinnen. Jeg har store problemer med å lokalisere henne, og dette er de få opplysningene jeg sitter inne med. Finnes det håp, med så få opplysninger tro?Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Mange takk, moren står der Tolpinrud bak, men kan noen se hva som er skrevet bak faren ved Karen sin dåp? Og vet noen hvor navnet Tolpinrud hører hjemme?Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Lyngstad

Tolpinrudsvingen, Åserud i Hole, Hårum, Hurum er alle like i nærheten av hverandre mellom Steinsletta og Åsa i Hole/Ringerike. Tolpinrud er også et annet sted på Ringerike i nærheten av Hønefoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Takk til dere begge to, da fekk jeg litt geografisk innsikt på Ringerike,og da begynner det å se litt lysere ut. Jeg hadde nemmelig en mistanke om at dette var ved Norderhov et sted, men er Hole eget kirke sogn?Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Ja det tror jeg faktisk det må være Anne. Kansje jeg kan sette meg til å sy sammen dette, å få det over havet, der noen trolig blir glade for opplysninger. Mange takk.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Jeg må atter en gang bare takke for god hjelp, da kan det være håp om å finne både Olaves Andersen, og Emma Marie Guldbrandsdatter i området.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Ja den er god, men jeg tror det blir verre med Olaves, for det kan se ut til at Norderhov mangler kirkebøker fra 1885 til 1903, og da ryker opplysning om en konfirmasjon også.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Igjen tusen hjertelige takk, nå skulle der være håp, at jeg kansje klarer å nøste bakover.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Hvis du laster ned bygdebok nr 2 for Hole finner du Emma Marie Tolpinrud omtalt på side 442 under Strande. Karen er riktignok ikke nevnt, men hun bodde på Strande ved konfirmasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Det var ei kjempefin side, tenk om alle kommuner hadde hatt ei slik med bygdebøkene sine!Jeg la den i favorittene mine, det funket helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.