Gå til innhold
Arkivverket

[#68388] Dato dåp 1728 Biørguv i Vinje/Rauland, Telemark


Gjest Arne Kjetil Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjetil Andersen

Hvilken dato er dette ? (2. dåpsinnføring)- Die Præc. Univ.Permanent bildelenke: LenkeTakker på forhånd for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tom Askerøi

Det er intet feil ved din lenke, men skannede kirkebøker var nede en stund i går kveld/natt. Beklager at jeg uttalte meg upresist.Pussig nok har jeg ikke notert noen bruker på Skeie 1728-1733, så det er akkurat plass til Halvor. Fra 1733 var brukeren en Aslak Halvorson - en bror av Bjørgulv? Skjønt HAN skulle være sønn av Halvor Aslaksson, Lognvik...Det er kanskje enda en Halvor med i bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjetil Andersen

Jeg veit ikke om flere Halvorer.Sitat fra Vinje og Rauland II av Rikard Berge (side 300 'Den eldre Skeis-ætti'): Me veit ikkje kor mange born Sveinung (Vetleson) hadde. Men Hallvord Sveinungsson (1728) aatte garden som det leid paa, han selda endaa Primsetstølen til Aamund Augunsson Tvitekkja for 25 dalar. Ei fem-seks aar etter hav han trulig loti ifraa, daa eig Svein Aanundsson garden, og han hev han heller ikkeje lenge.Det er hva jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.