Gå til innhold
Arkivverket

[#68438] Anne fra Fåberg


Gjest Per J. Nestås
 Del

Recommended Posts

Gjest Per J. Nestås

Jeg har Anne (Olsen) som mor til Simen Pdersen født 21. mars 1823 og døpt 27. s.m. i Fåberg kirke. Far til Simen er Peder Sivertsen født på Fåberg 12. april 1793. Kan du hjelpe meg med litt data om Anne ??????Per ser med spenning frem til ditt innlegg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Takk Bjørg fra Per (85). Din Anne ser meget sansynlig ut. Jeg har forsøkt å finne min Peders familie i FT 1801 uten at det har lykkedes. En kan jo ut fra familien og første barn få en indikator på når din Anne og min Peder ble gift. Min Peder fant jeg i Døypte i Faaberg 1730-1818. Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Kjære Bjørg og Anne ....dere er flinke, så jeg avslutter nå dette tema ....men ikke Faberg. Ingeborg (Nilsen) Larsdatter født 1796 i Fåberg (mor til Anne Pedersdatter født 1823 i Fåberg) var gift med Peder Tomassen født 27 august 1790 i Fåberg. Jeg har lett og lett, men finner ikke anene til Ingeborg så er det fortsatt 'piff' i Dere så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ja, jeg er her, jeg :-))Finner Anne født 7-4-1824 med disse foreldre. Står Bosted Giettestad, begges 3.leiermål med hverandre. Prøver ei lenke, men du finner det på Arkivnett OpplandLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Ja Bjørg...det er godt at du er der.... Innlegg (7) er godt, men jeg må ha uttrykt meg klønete.....det er anene til Annes mor Ingeborg født 1796 jeg etterspør..... Innlegg (8) forvirrer: Anne født 1824 kan vel ikke være med i FT fra 1801 ??? mener Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Hei Bjørg....jeg har klubbet. Dog kommer det mere Fåberg. Det jeg sliter med er Iver Hansen (Aurlien) født 1777 i Fåberg.....han kjøpte Ensbyi Øyer i 1830.....og giftet seg med Anne Syversdatter (Skog) den 5. april 1818 i Fåberg. Anne er født i Fåberg i 1790 og død samme sted 1857. Problemet er anene til Iver og Anne ... så Bjør er du der ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

I FT 1801 finner vi Iver Hansen som tjener på Urlien. Er vel kanskje han, men da må vi leite mer etter anene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det er vel den familien jeg finner på Gurustad i Fåberg 1801. Rett nok er datter Anne her bare 8 år, men det kan jo være en feil. Finner ingen andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Siver Pedersen Skoug født 7-2-1761, med foreldre Peder og Anne. Finner dette på døpte i Fåberg,søkbart, under Lillehammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Gurustad og Skoug er vel samme sted. Lenke I søskenskjøte av 24.09.1673, tinglest på Mælum 01.06.1674, kjøper Knut Svensson ut sine 8 søsken, alle identifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Jeg takker og takker, og syns det er litt flaut. Hvor de blitt av de som var av det sterke kjønn ??Nå er det siste med tilknytning til Fåberg ...tror jeg ... og det gjelder Lars Andersen født i Fåberg eller Øyer som var gift med Sigrid Olsdatter. De hadde en datter Ingeborg Larsdatter født 24 okt 1815 i Øyer. Hun var gift med Simen Iversen den 19 mars 1840 i Fåberg... Bjørg er du der ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Engborg Larsdtr, 20 år. Fødested Huse. Gift 19-3-1840 med Simon Iversen, 25 år. Fødested Ensbyg i Øyer. Leiter mer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.