Gå til innhold
Arkivverket

[#68441] USA - oppslag på ancestry.com - obituary for Isabell Falk


Gjest Tore S. Falch
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore S. Falch

Jeg viser til tema 59790 der det tilbys hjelp til oppslag på ancestry.com.Jeg vet det skal være en ''funeral notice'' og en ''obituary'' for Isabell Falk tilgjengelig på ancestry.com. Obituary'en har overskriften ''Pioneer Resident of Leeman Dies at Home''. Isabell (eller Ingeborg Maria) Falk døde i 1930 i Leeman, Wisconsin.Kan noen med tilgang til ancestry.com være behjelpelig med å finne denne obituary'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Jeg har fått oversendt lenker til sidene på ancestry.com der disse skal ligge, men jeg får ikke åpnet dem siden jeg ikke har tilgang/medlemskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Selve URL'en er skjult bak lenke-henvisningen i e-posten som jeg har mottatt, men ved å dra pekeren over kan jeg se følgende adresse: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Er det denne personen du søker info om ? Hvis ikke, må vi få litt mer personalia, f.eks. fødselsår.1920 United States Federal CensusName: Ingeborg Falk Home in 1920: Cleveland, Jackson, Wisconsin Age: 49 years Estimated Birth Year: abt 1871 Birthplace: Norway Relation to Head of House: WifeSpouse's Name: Emil AFather's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Female Year of Immigration: UnknownHousehold Members: Name Age Emil A Falk 41 Ingeborg Falk 49 Florance Falk 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Eller er det denne personen ?1920 United States Federal CensusName: Isabella M Falk [isabella M Falb] Home in 1920: Maine, Outagamie, Wisconsin Age: 64 years Estimated Birth Year: abt 1856 Birthplace: Wisconsin Relation to Head of House: WifeSpouse's Name: OttoFather's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: FemaleHousehold Members: Name Age Otto Falk 70 Isabella M Falk 64 Martin Falk 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Det er obituary'en (dødsfallsnotisen) til Ingeborg eller Isabella Falk i innlegg 7 jeg er på jakt etter.Ingeborg Maria Larson ble født 16.mars 1855 i Winchester, Winnebago county, Wisconsin. Hennes foreldre var norske immigranter - faren var Knut Larsen Bidne fra Vossastrand (født 1804, utvandret 1843), og moren var Knuts andre kone Anne Pedersdatter Stuvøen fra Hjartdal (født 1823).Ingeborg - som også brukte navnet Isabella - ble gift 1876 med Otto Falk. Han døde i Town of Maine, Wisconsin, 21.mai 1938.Som det fremgår, vet jeg mye om denne Ingeborg allerede, men jeg skulle gjerne sett obituary'en hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

URL er ubrukelig.Finner henne på flere familetre i ancestry, men ikke med obituary tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Til (9): Det ante meg at lenken i innlegg 5 ikke fungerte. Jeg skal forsøke å gå tilbake til avsenderen i USA og be henne om en utskrift/avskrift.Uansett - tusen takk til dere begge for god hjelp og velvilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.