Gå til innhold
Arkivverket

[#68448] emigrantprotokoller


Gjest Ola Ljødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola Ljødal

Jeg søker på Digitalarkivets emigrantprotokoller (Emigranter fra Oslo 1867-1930), men søket stopper ved 1905! Og jeg skulle absolutt sett for 1906)! Hva gjør jeg feilaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Om du velger 'År' og 'Er lik' og så skriver inn 1906, får du opp det du søker, tror jeg.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Du har nok brukt knappen 'Siste' eller 'Siste side'. Siste side gir ikkje siste årstall, men størst nummer i kolonnen heilt til ventstre (dei blå klikkbare talla). Det ser ut som der er stigande tall kronologisk fram til 30 des 1930. Så kjem trulig noe som er registrert etterpå, med tidsperioden sep 1904 - aug 1905. Og det dukker altså opp når du brukar knappen 'Siste side' eller 'Siste'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Mens vi diskuterer emigrantprotokoller: Er det Kristiania eller er det Oslo som er mest pålitelig eller ingen av dem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Gunn, Else og Harald: Joda, jeg har funnet ut av det, feilen var at jeg gjorde som Harald har beskrevet! Trodde jo 'siste side' skulle være 1930. Dummy! Fant allikevel ikke det jeg søkte etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Pedersen

Til Helge (7) Ingen av de er komplette. Du må bruke begge. Hvis du klikker på knappen med 'Dokumentasjon' vil du få opp hva som er de enkelte basene. Men ikke stol på det. Jeg lette etter noe som skulle være i den gamle basen og ikke være registret i den nye basen. Det viste seg at selv om det sto at det manglet i den nye basen var det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.