Gå til innhold
Arkivverket

[#68460] Trenger hjelp til tyding av dåp


Gjest Geir Woll
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Woll

Lurer på hva det skal stå der jeg har satt spørsmålstegn og der klammen står helt sist! Aker 1810-19 s. 65 høyre side under 24. mars LenkeChristopher - uægte barn, født 25. feb af pigen Helene Bergersdatter i ? . Matros John Jacobsen i ? angives som barnefader. Faddere: Sidsel Christophersdatter, Marie Pedersdatter, Else Larsdatter, Peder Amundsen, Børre Amundsen [og så et eller annet på linjen under, men hva?]Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Bergersdatter i Waterland, matros John Jacobsen i Fredrickstad. Her er jeg usikker da de virker litt rart, men ikke umulig. Etter Børre Amundsen er det ikke mere. Det er neste barn på linja under. De to ordene under navnet hans er begynnelsen på faddernes navn til neste barn. Fadd: Karen ...Dåpen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Takk for det, Berit! Raskt levert da lenka mi ikke virka!Det ante meg at det kunne være disse 2 stedene jeg var ute etter, men var ikke sikker!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.