Gå til innhold
Arkivverket

[#68498] Lese kirkebok


Gjest Kari Galley
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Galley

Buskerud,Sandsvær, 1840-1856, Ekteviede, side 218 #11 Jeg er ikke så god til å lese dette så hvis noen kan hjelpe meg er jeg veldig takknemlig.Mvh. Kari Galley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Galley

Ja,det er denne vielsen men mest navnet på brudens far og stedsnavn. Også navnet hvor brud og brudgom bor. Mvh.Kari Galley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Peder Pedersen Hørtvedt. Lofflie (Løvli) - eiet. Laugerud - eiet. Aas - eiet i Efteløt (del av Sandsvær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Jeg tror det står Peder Pedersen Hostvedt på hennes far.Brudgommen er født på Loftstueiet bosatt på Laugerudeiet.Bruden er født på Aaseiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Det er en liten strek over det jeg tolker som r i Hørtvedt. Den er forskjøvet fra bokstaven foran = ó (ø). På samme måte står det en ´ (som jeg overså) over u i Loftstu-eiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Jeg tror helst det er Hørtvedt.Peder Pedersen eller Per Persen var den siste av klokkemakerne i Sandsvær.Han bodde på Myra under Gunnes (Omtalt i Sandsværs historie bind IV side 362)Du finner noe om Peder Pedersen her under nr. 43417. Familien Bringsrud finner du noe om under nr. 42882.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Galley

Hei Arnt. Takk for hjelpa særlig det om Bringsrud familien. Jeg vil prøve om jeg kan få noe ut av bygdeboka. Mvh. Kari Galley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.