Gå til innhold
Arkivverket

[#68508] Tyding av fødesteder


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg å tyde hvor Hans Christian Olsen gift 17.05.1875 med Anne Lena Jeanette Svendsdatter? De står som nr. 21LenkeMvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Jeg finner Hans Christian (født 4. okt 1844) som konfirmant nr 15 i Vestby 1859. Det ser ut til at fødestedet er Houg i Garder.Anna Lena Jeanette (f. 6. mai 1849) finner jeg som konfirmant nr 30, Vestby 1864. Vanskelig å lese fødestedet. Kan det stå Birken. ? Er det et sted som heter Birkenes kanskje ?(Denne presten fikk nok ikke Meget i skjønnskrift !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Berit Østby-Deglum

Anne Lene Jeanette Svendsdtr, f. 6. Mai 1849 på Bruer (nordre) i Såner, og omtalt i Osvald Martinsen: Vestby Gårdshistorie II s. 768. Hun var datter av Svend Larsen fra Mørk, f. 1797, d. på Bruer som føderådsmann 7/10 1867, som kjøpte garden 1830. Hans kone var Kristine Botolfsdtr, 1801-15/12 1866.Hans Christian Olsen var KANSKJE sønn av husmann Ole Larsen Haug i Garder, omtalt s. 104 i ovennevnte bok, selv om den ved ekteskap oppgitte fødselsdato ikke stemmer. Han var født 4. Oct. 1844. Dette må du sjekke mot kirkeboka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.