Gå til innhold
Arkivverket

[#68524] Heggelund, tips til å komme videre


Gjest Anne Sagflaat
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sagflaat

Rasmus Heggelund d. 1725 på Lilleuglen i Klæbu. Gift med Annichen Olsdatter Kjerboe d. 1724 på Lilleuglen i Klæbu.Fra Ovenstad militærhistorie Hegelund, Rasmus. - Uoff. ved gen.maj. Rosenovers regt. i 6 år. - Lnt. ved Vibogske batj. i 11 år. - Pr.lnt. ved oberst Lottigs regt. til 10/4 1719, da han blev forsatt til Norge som kpt. ved 3. Trondhj. nasj. inf. - regt. og chef for Klæbuske komp. - Avgikk derfra i 1725.Finnes det digitale kilder for å finne mere informsjon om dette ekteparet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anne Sagflaat

Prøver å løfte denne opp igjen. Ønsker informasjon om hvordan jeg nå går videre. Jeg er ganske blank her. Rosenovers reg. f.eks. hva er det og hvor? Er det dansk, tysk eller? Samme med Viborg, skal jeg da til Danmark? Og neste hvem er oberst Lottig, hvilket land er vi i da? Håper noen engasjerer seg nå. Sikkert flere enn meg som er amatører og trenger hjelp ang. militære, regimenter, nasjonalitet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.