Gå til innhold
Arkivverket

[#68539] Hjelp til tyding av dåp til min 3. tippoldefar


Gjest Aud Inger Skurdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Inger Skurdal

Fra Sør-Trøndelag fylke, Leinstrand i Melhus, Ministerialbok nr. 691A01 /3 (1740-1767), Kronologisk liste 1762, side 100. Nr 17.Assar Joensen f. 1762.Kan en finne dato? LenkeNavnet på fadrene vil kanskje hjelpe meg videre til å finne hans aner.På forhånd takk, vet det er mange her som kan tyde dette.mvh Aud Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Over dåpsinnførselene står det 'Feria 2da Nat: Christi'. Dåpen fant altså sted 2. juledag, og året er 1761 (1762 begynner rett under).Fadderne var 'Iver Sundet, Joen E..(?), Knud Sundet, Brynnil ibid. (dvs. samme sted, her: Sundet), Ane Olsdaatter Moen'.Jeg vil anbefale deg å legge tilsvarende spørsmål (om tyding) i brukerforumet, da dette forumet er ment for spørsmål til Arkivverket om selve tjenesten skanna kirkebøker, og ikke innholdet i kirkebøkene som sådan. Deltakerne i brukerforumet er dessuten svært raske til å hjelpe med tyding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.