Gå til innhold
Arkivverket

[#68551] Hjelp til tyding kirkebok Meldal; Grutsæter


Gjest Vidar Elda
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg får ikke til helt det samme som deg sist på side 28.Fer: 3: Pasch:/ 1: Udj Grusetter kirche/ Communie: 16:/ 4: Iver Aamod, qv. Anders skomager, qv./ 8: Ole Lill=Næve, qv. Erich Schubholt, qv./ 10: Peder Olsens qv: Marith Schubholt- / 12: Marith, Sverches enche, Lars Evens Aamod./ 14: Barbra, Johan smelters enche, Even? og Valentin garmagers encher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Elda

Nok en gang takk til deg Berit!Beklager det er nok jeg som uttrykker meg galt her.Det er det som du tyder jeg er på jakt etter. Men bak 14 skal det være kun 2 personer. Det er han 'Even' som skaper kluss i tellingen her, kan det tenkes det står noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tror du er inne på noe der. Jeg var i tvil ang. Even. Lurer på om ikke 'Even? og' er ett ord og begynner på L og slutter på k. Men resten av ordet klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tror du er inne på noe der. Jeg var i tvil ang. Even. Lurer på om ikke 'Even? og' er ett ord og begynner på L og slutter på k. Men resten av ordet klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Elda

I folketellingen for Meldal 1701 står det NN og som en merknad, 'Encken Fallentin Hartung'.Fallentin og Valentin er vel det samme navnet så vidt jeg har forstått. For å finne ut dette må jeg vel prøve å finne en begravelse før 1701.Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Vidar har rett:Lenken i (1): Bak nr. 14. står det Barbra Johan Smelters Enche, Lisbeth Valentin Garmagers EncheLenken i (7): Lisbet Sal. Valentins.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.