Gå til innhold
Arkivverket

[#68578] Else Larsdotter, født ca 1798, død 1850


Gjest Trond Øivindsson Lunde
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Søker opphavet til Lars Perssons kone Else Larsdotter, død 15. juni 1850, 52 år [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=eidsvoll&gardpostnr=3455&merk=3455#ovre>Lenke I 1801-tellinga finner jeg mange kandidater, både i Akershus, Hedmark og Østfold, men hvem av dem kom til Eidsvoll ?. Eneste sikre er at hun ikke var fra Eidsvoll.Beslektet tema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Går ut fra at du har sett dette? Lenke Det er jo lagt inn av privatfolk og kan være helt feil for alt jeg vet.Men kanskje verdt å sjekke kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Takk for den. Oversikten over barna er riktig, og at Lars og Else ble gift 1818, helst noe før. Jeg er mer tvilende til at Else skal være født 1801, etter tellinga. Da var hun i så fall ikke mer enn 16-17 år da hun ble gift og fikk barn. Ikke umulig, men lite sannsynlig. Jeg har sjekket kirkebøkene for Strøm (Odalen), Stange, Løten og Toten for gifte 1815-1818 uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.