Gå til innhold
Arkivverket

[#68590] Bestemor til Arne Bendiksen hette Iverina Petrina Furnes


Gjest Kjetil Sigvart Eidskard
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Har endel bakover på henne (f 1860 nær Bergen ) Derimot mannen Edvard Bendiksen er helt blank hos meg. ( alt hos meg er hobbyarbeide ) *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fra FS (må sjekkes!)Edvard Gunerius Bendiksen er døpt 14 april 1854,Fana Lenke (Bergen)&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Iverines dødsfall i 1938 LenkeHun har tre sønner som bor sammen med henne i 1924. Kommer med mer, skal bare finne dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Her døpes de sønnen Bernhard Ingvald i 1880 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=dp12011816&personpostnr=174929&merk=174929>Lenkedatteren Gudrun Edvarda Iverine i 1884 Lenke Konf til Gurine Edvardi i 1889 Lenkeog til Mathilde Josefine i 1897 Lenkeher er en dom fra 1898 Lenke1920: Iverine Bendiksen i Solheimsgaten, der også Georg og Ingolf bor Lenke1924-1925:Iverine Bendiksen i Solheimsgaten 49, der Arne Bendiksen også ble født i 1926, sammen med sønnene Edmund, Georg, Ingolf og Nikolai Lenke Dødsfallet til Edvard i 1912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Med dette opphavet blir Arne Bendiksen enda en av Johannes Nilsson Ese sine berømte etterkommere. På toppen kommer vel Bjørn Dehli og den berømte kroppsdelen til Claus Lundekvam som unfanget mål nr. 1000 for det norske landslaget. Men i tillegg til en kringkastingssjef så har vi også sorte får som finanssvindlere og narkotikamordere. Gode gamle Johannes får trøste seg med at miljø etter hvert er blitt tilskrevet en større betydning enn gener. Og dessuten har jo disse personene andre gener ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Heisan! Jeg kommer sikkert på bunnen-;) Johannes Nilsson Ese var min 5. tipp og 6. tipp med sin 2. kone (både Kari, 4. tipp og Anders, 5. tipp er blant mine aner).'Johannes Nilsson Ese i Balestrand f. 1641, Ese, Balestrand, Sogn og Fjordane, g. (1) Kari Colbeinsdtr Assem, f. 1634, Asheim, Brekke, Sogn og Fjordane, (datter av Colbein Gunderson Assemb og Guri Guttormsdtr Ytre Oppedal) d. før 1680, g. (2) 1680, Marie Andersdtr Nesje, f. før 1660, Nesje i Bø anneks, Sogn og Fjordane, d. før 1694, g. (3) 1694, Brita Hermundsdtr Indre Takle, f. 1666, Indre Takle, Brekke, Sogn og Fjordane, (datter av Hermund Henrichson Indre Tachle og Brita Clausdtr Breche) d. 1727. Johannes døde 1725. Johannes var leilending på gnr 50 lnr 36 og 37 Asheim, Brekke. Hans 1. bygselbrev er ikke tinglyst. Hans 2. bygsebrev av 21 jan 1721 på lnr 36 og 37 på 4 bismerpund smør fra lagmann Niels Knag. Skifte 17 sep 1826 etter bonde Johannes Nilsson Assem.Johannes hadde bruket på Asheim i årene 1678 til 1725. Det var skifte etter bonde Johannes Nilsson Asheim den 17 sep. 1826. Hvert av hans barn i 2. ekteskap hadde fått 15 riksdaler som bryllupsgjerd og jordpenger eller penger til bygsel. Ved skifte fikk hvert av avdødes barn i 3. ekteskap 15 riksdaler som bryllupsgjerd og jordpenger. Til arv og deling mellom enka og barna 85 riksdaler. Ved skifte etter hans 3 kone Brita Hermundsdatter Asheim den 25 aug. 1728, hadde de 2 eldste døtre fått morsarv. Ved dette skifte fikk avdødes 4 yngste barn hver 17 riksdaler.1) 1) Ludvig Engesæter: Brekke Herred - Bygdebok, Bind 2, side 264 - 265.' Hvem var finanssvindlerne og narkotikamorderne, Terje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** Takk for kjemperespons - er storleg imponert over såvel metoder som kunnskap - Grunnen til eg tok opp dette var at for eit par år sia fann eg at Åmli's bygdeskribent og fotograf Godtfred Lorentsen var fetter av artisten og kunstnaren. *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Dette var da svært så uklart (19). Var denne Johannes Nilsen Ese farfar til Iverine? Det går ikke frem av innlegget, nemlig...Hvem er de andre som omtales, dog uten navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det er nok mange generasjoner senere, får vi tro. Johannes Nilsson Ese var f ca 1641 og Arne Bendiksen i 1926.Skulle gjerne ha sett slektslinjen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Dette får meg til å minnes da jeg var 'ærendsgutt' i det firmaet hun som ble gift med Arne Bendiksen jobbet. Men jeg husker ikke nanet hennes nå.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Dette får meg til å minnes da jeg var 'ærendsgutt' i det firmaet hun som ble gift med Arne Bendiksen jobbet. Men jeg husker ikke nanet hennes nå.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.