Gå til innhold
Arkivverket

[#68611] Tosten Erickson norske aner


Gjest Knut Skjånes
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Skjånes

Folketellingen i USA i 1910 viser at Tosten Erickson bodde i Norway Twp. Winnebago Co, IO. Han oppgir å være født i Norge i 1846 og emigrerte til USA i 1872. Jeg har prøvd å finne foreldrene hans i folketellingen for 1865 og har funnet seks mulige personer. Disse er Hedmark. Nordre Odalen sogn Tosten Eriks. Morterud, Vinger sogn Tosten Eriks. Skuleru, Brandvold sogn Tosten Eriks. Melbyberget.Sogn og Fjordane. Luster Dale sogn Tosten Eriks. Sande.Oppland. Gran Thingelstad og Næs sogn Torstein Eriks. Blegen.Buskerud. Krødsherred sogn Torsten Eriks. Jørenmoen.Etter familienavnet Eriks. har jeg ført til gårdsnavnet slik dette går frem av folketellingen.Jeg har lett i skannede kirkebøker i opplysningene om utflytting, men ikke funnet noen som passer til den Tosten jeg leter etter. Jeg har heller ikke klart å finne ham i emigrantlister eller passasjerlister.Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.