Gå til innhold
Arkivverket

[#68614] Hvor ble de to brødrene fra Sortland av?


Gjest Pål Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål Strand

Hvor ble det av brødrene Konrad Andreas Johansen født 1864 og Bernard Sofus Hartvig Johansen født 1868 på Sortland. Foreldrene deres var Johan Henrich Vagelohn fra Bergen og Anne Oline Andersdatter fra Brevik på Sortland. Brødrene er konfirmert på Sortland henholdsvis 1879 og 1884. Her slutter sporene. Er det noen som kan hjelpe meg her?Hilsen Pål Strand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Strand

Da levde i alle fall Bernhard i 1889. Interessant Bjørg. Jeg har forsøkt å finne dem i folketellingen 1900 uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Lurer på om dette kan være Bernhard i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=f01820&gardpostnr=263&personpostnr=1630&merk=1630#ovre>Lenke. Litt feil etternavn, men ved sønnens dåp i 1895 er etternavnet rett Lenke Men da er moras navn feil. Ved hennes fødsel i 1870 ser vi at hun heter Pernille Marie (nesten nederst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Strand

Det er sannsynligvis ikke den riktige Bernhard som likevel ble funnet i folketellingen 1900. Den du har funnet Odd, må være den samme som jeg har funnet i folketellingen 1875 for Alstahaug (Lenke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Lange

Jeg tror nok du har rett. Det pussige er jo også at det fins en Konrad Johansen i Alstadhaug, som heller ikke er din Konrad Lenke Lykke til videre med leitinga. Mvh Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Strand

Nå tror jeg vi er på riktig spor. Emigrasjon er nok forklaringen på at han har vært vanskelig å finne. Dette kan jo også indikere at broren Konrad gjorde det samme? Hvis det er noen som finner ut av dette, er jeg interessert i det. Tusen takk til alle som har bistått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.